Jump to content
Barbershop.no forum
Razor

OSP Obsessive Soap Perfectionist artisan shaving soap

Recommended Posts

Hei

Nå må vi få liv i forumet igjen, og med det så har jeg en hel del av produkter jeg må lage noen omtaler om.har bestilt veldig mye nytt og morro ting i det siste.

Men nå til det dette gjelder,Obsessive Soap Perfectionist (OSP) dette er en ganske så ny såpe, han som lager denne heter James og holder til i England.

Jeg tok selvfølgelig kontakt med han da jeg ville prøve denne såpen,og med ingrediensene som er på listen virket dette veldig lovende siden der er masse god saker blant annet tallow og lanolin.

Bestilte da Sandalwood,Barbershop og Fougere, og duftene er fantastiske disse er ikke for sterke men etter min mening akkuratt passe.De kommer i en fin hvit plastikk boks med vanntett etikett, det er bra størrelse på den så å loade kosten er lett.Den er noe hardere enn en croap, men det er en lek og få nok såpe på kosten.

Denne tåler en del med vann og det skummet man får er herlig, det er glatt og tykt skum som blir blankt og fint nesten litt yoghurt/marengs lignende med lite til ingen luftbobler.Det gir masse beskyttelse det er lett å lage samtidig som det gir en vidunderlig post shave.

Denne såpen får av meg full pott på alt men,jeg skal prøve å sette tall på den og tar alle tre såpene i betraktning.

Duft/styrke:7

Beskyttelse:8

Effekt :9

Skum :9

Post shave :9

Generell kvalitet:9

Pris :9

Denne skal jeg bruke mer og vil komme med eventuelle oppdateringer, men som sagt det kommer mere omtaler nå fram over.

Gjør dere selv en tjeneste og prøv denne såpen dere vil ikke angre.

www.ospsoap.compost-770-0-59463800-1456351237_thumb.jpg

post-770-0-31571500-1456351296_thumb.jpg

post-770-0-00938900-1456351948_thumb.jpg

Hei!

Hadde ikke gjort noe om det ble et litt mer aktivt forum her nei:D

Såpene ser veldig spennende ut, jeg kan fort gå på en smell der ja:p bare synd kronekursen ikke er helt på lag med samlemanien :/

Jeg for min del kan foretrekke såper/kremer med litt sterk lukt, hva kan du sammenligne disse med? D.R. Harris Marlborough syns jeg gjerne kunne luktet litt mer, mens TOBS sandelwood kunne vært litt mindre hissig;)

Jeg syntes en såpe skal lukte nok ja der er jeg enig,men som du sier er dessverre Dr.Harris som jeg har hatt en del av så har noen av såpene en svak duft men fortsatt god.jeg har Sandalwood i DR.H og den er litt krydret i duften derfor kjenner du den.TOBS sin er litt for parfymert derfor lukter den mye.OSP sin er som James sier 100% naturlig olje den dufter ikke som disse andre og er veldig god.jeg vil nok plassere den i mellom de to selv om DR.H lukter kraftig er det på grunn av krydder lukten. Han har satt opp prisen til 12£ men det er 140g og den er ganske hard til å være croap vil nok vare en stund.

Hvis du går for OSP sin Barbershop som har en del lavendel i seg så er ikke duften fraværende nei,og det er det som er med disse Artisan såpene fra USA og England det er alt fra litt duft til mer enn nok på de fleste og det digger jeg.

Samle mani kan jeg skjønne kom 5 barber koster.14 såper 600 barberblader inn i hus her fra midten av januar til nå.post-770-0-98611200-1456508877_thumb.jpg

Ja det var faktisk barbershop versonen sammen med bay rum jeg tenkte meg:) og 12 for 140g er jo ikke galt egentlig, men skulle gjerne fått kjøpt begge for under 350kr grensa. finfin samling det der, du får si ifra på kjøp/salg siden om phoenix eller tiki såpene ikke lever opp til forventningene :D av amerikanere har jeg til nå bare testet 3 Catie's Bubbles og 2 fra Razorock. Men når som helst dukker det opp 3 Phoenix og en HTGAM :)

Jeg har fler skuffer og skap som kan fylles;)

post-897-0-50642800-1456514933_thumb.jpg

post-897-0-41630900-1456514948_thumb.jpg

Lager de HTGAM nå fortiden, det er jo Phoenix det nå med ny formulering som er veldig bra.ser du har litt caties liggende er du fornøyd med de og har du brukt de mye? for jeg har nemlig en OSP Barbershop som er test skumma og brukt to ganger så si ny ?

Neida det er ikke en ny såpe, men fant en ubrukt på en wetshave gruppe på Facebook:) samme med de 3 fra phoenix, så og si ubrukt kjøpt på face, måtte bare ha noen av de gamle store 8Oz beholderne:) Catie's er fantastiske såper, jeg har Le Piment de la Vie, La Terre Verte, Mile High Menthol og på vei inn er Santal Sensuelle :) jeg er nok såpass fornøyd med dem at du ikke får mine desverre:p gir kanskje ikke den tetteste barbeingen av såper jeg har prøvd, men det er en veldig smooth og behagelig barbering. Men det er lukten som gjør Catie's så fantastisk i mine øyne, veldig komplekse og behagelige dufter:) men jeg kunne vert interessert i et direkte kjøp? :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...