Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Atomic

Taylors of Old Bond Street barberkremer

Recommended Posts

For litt over to uker siden vant jeg 1000 kroner på et flaxlodd. Jeg hadde endelig nok penger til å oppfylle min største drøm. De fleste vil bare gå å håpe på å få en slik sjanse en gang i livet, men nå har jeg altså fått min. Her presenterer jeg alle barberkremene fra Taylors :D . På grunn av at gevinsten var 1000 kroner og ikke 1 000 000 så ble det med barberkemene og ikke nytt bad, så jeg kjøpte tuber for å spare plass.

Helhetsinntrykk av serien

Pris: Kremene er faktisk ganske så rimelige i forhold til lignende merker. Gir mye for pengene!

Kvalitet: Ikke noe å klage over her, svært bra!

Skum: Meget godt skum på alle kremene. Fyldig og fint, sammenlignbart med de fleste andre gode kremene på markedet.

Barbering: Glir fint, ikke noe særlig å utsette på her. Syns kanskje at T&H kremen jeg har glir litt bedre, men det er i såfall ikke store forskjellen.

Fuktighet: Jeg var ikke tørr i ansiktet etter barberingen, men så har jeg heller ikke kjempeproblemer med tørr og sensitiv hud. Siden jeg ikke blir tørr vanligvis merket jeg ikke om det var noen forskjell på avocado og de andre.

Innpakning: Enkelt og stilrent design, ganske vanlige plasttuber, men likevel fine å ha stående på badet.

Taylors Avocado

Denne kremen lukter kanske ikke helt avocado, men hvordan lukter egentlig det? Synes det er vanskelig å beskrive lukta. Men i alle fall helt grei lukt. Kremen ga et fint og fyldig skum og barberingen gikk flott.

Taylors Lavender

Denne kremen likte jeg meget godt! Duften er fantastisk og barberingen gikk meget bra. Denne er nok blant topp 3 fra Taylors når det gjelder duft, helt utrolig hvor digg lavendel egentlig lukter. Jeg kommer til å bruke denne mye fremover.

Taylors Rose

En klassisk og fin roseduft. Jeg likte kanskje den fra T&H litt bedre, men denne duftet noe sterkere. Jeg tror nok man blir fornøyd uansett hvilken man velger.

Taylors Lemon & Lime

Denne blir en gjenganger om morgenen! Meget frisk og fin duft, likte denne veldig godt! (Har imidlertid fått kommentarer av en del som ikke liker lukta, så det er nok litt individuelt).

Taylors Almond

Denne dufter av mandel og av marsipan. En søt duft som passer godt på kveldstid. Etter min mening kanskje litt for søt, men jeg tror nok at mange vil digge lukta. Uansett fin å ha når man vil bruke noe litt annet i blant.

Taylors Sandalwood

Dette er den første kremen med duft av sandeltre jeg har kjøpt, så jeg kan derfor ikke sammenligne med noen andre. Uansett så er dette en klassisk maskulin duft som mange vil sette pris på. Jeg likte den godt.

Taylors Eton College

Dette er kremen jeg forestiller meg en britisk gentleman ville brukt. Den har en "autoritær" duft, klassisk maskulin. Denne er blant mine topp tre favoritter sammen med lavender og lemon & lime. Anbefales! Har forøvrig etter min mening også det flotteste designet av tubene.

Taylors Shaving Shop

En frisk og fin duft med noe sitron, cedeltre og eik. Dersom du vil ha en krem som ikke lukter altfor mye, men har en fin undertone så er denne for deg.

Taylors Mr. Taylor

Denne ligner noe på Shaving Shop, men den har litt flere elementer av blomster i duften. Finfin lukt nå som våren snart er her.

Taylors St. James

Denne passer for deg som liker sandalwood, men som vil ha litt flere tresorter og urter i duften. Maskuling og god.

Konklusjon: En meget fin serie med barberkremer som jeg skal kose meg med lenge fremover ;)

IMG_2526.jpg

IMG_2536.jpg

IMG_2528.jpg

IMG_2539 (1).jpg

IMG_2544.jpg

IMG_2550.jpg

IMG_2553.jpg

IMG_2556.jpg

IMG_2570.jpg

IMG_2560.jpg

IMG_2564.jpg

IMG_2567.jpg

IMG_2571.jpg

Du bruker jo Shavette, og da er spørsmålet, for meg så tar det litt lengre tid med kniv en høvel enda, og da merker jeg at enkelte typer kremer tørker fort i ansiktet, slik at det blir problematisk, jeg må da heller smøre inn halve trynet ad gangen for at det ikke skal skje.

Hvordan oppfører disse seg på denne måten?, tørker de raskt? (Er ellers klar over at mer vann i kremen hjelper på dette, men ikke alle det fungerer på..)

Meget bra omtale. Bra prestasjon å snekre sammen en omtale av alle kremene samtidig!

Det er i hovedsak to av kremene jeg selv har vært litt nysgjerrig på, og det er Lemon & Lime og Eton College. L&L har jeg vurdert å kjøpe siden jeg har ønsket meg en sitrus-krem, og da står jo valget mellom denne og T&H West Indian Limes. Har du prøvd sistnevnte slik at du kan sammenligne? Jeg kunne tenkt meg noe ordentlig friskt og "syrlig". :)

Syns ellers det har vært nokså vanskelig å bli klok på forskjellen mellom Eton College, St. James, Mr. Taylor og Shaving Shop ut fra omtaler (alle blir gjerne beskrevet som "klassisk" eller lignende). Derfor meget fint å få en sammenligning av dem. Nok en gang: bra jobbet. :)

Takk for det! Siden det tok såpass med tid å få testet alle kremene så har jeg ikke fått brukt hver krem veldig mange ganger. For å være sikker på at jeg ikke hadde bommet på skummet så skummet jeg først opp en gang og barberte halve ansiktet, også skummet jeg opp en gang til og barberte andre halvparten. Da fikk jeg i det minste to barberinger med hver krem. Om jeg finner ut at en krem er helt annerledes enn da jeg testet den så skal jeg si fra. Siden det å ta bilder av skummet gjør at det fort blir kaldt til barberingen så tok jeg bilde av alle kremene på samme dag og ikke mens jeg testet skummet til barbering.

Lemon & Lime kan virkelig anbefales! Jeg har dessverre ikke prøvd den fra T&H, men det er kanskje noen andre her som har prøvd den? Jeg kan prøve å legge ut en nøyere sammenligning av Taylors og T&H Rose, så kanskje man i alle fall får en viss formening om skummet, glid, osv. Men så er det vel igjen kanskje små forskjeller mellom de ulike duftene når det gjelder skum, glid, osv.. Mye å holde styr på her :)

Flott omtale! Liker spesielt godt bildene dine, hyggelige å se det er flere fotoentusiaster her (regner i det minste at du er det med tanke på kvaliteten på bildene dine?)!

T&H West Indian Limes var min aller første barberkrem og jeg har fortsatt et spesielt forhold til den kremen i dag. Den lukter utrolig godt, og er oppfriskende og fin. Den fungerer spesielt godt i lag med T&H sin pre shave, som deler noen av luktegenskapene til West Indian Limes. Jeg har imidlertid ikke fått testet Taylor sin Lime enda, så jeg kan heller ikke komme med en direkte sammenligning.

Må si jeg ble overrasket da det kom inn en bestilling på alle Taylors-kremene, men skal ikke klage ;) Flott omtale!

Men, hm, Tuber?, jeg finner ikke Tuber av disse på shop'en?

For at det ikke skal bli altfor mange produkter å bla gjennom så er det nylig blitt ordnet slik at du trykker på den kremen du skal ha, også velger du i tube eller skål på produktsiden.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this