Jump to content
Barbershop.no forum
janmarti

C.V Heljestrand og Eskilstuna kniver på Ebay

Recommended Posts

Jeg har lagt inn ovenstående emner som fast søk på ebay ,og er forundret over hvor mye det er av disse knivene som er til salgs fra USA for det meste.De burde være sjeldne og vanskelige å anskaffe.Noen av knivene ser merkverdig blanke og fine ut.

Er det piratkopierte produkter som vi blir tilbudt?Jeg ser at noen av knivene har navnet Heljestrand eller Eskilstuna inngravert (stemplet?)

Har noen av forumets medlemmer råd om hva man bør se etter for å avgjøre omn dett er" the real deal" ?

mvh

janmarti

Hei du

Ikke svar på spørsmålet, men dersom du er interessert i en C.V. Heljestrand-kniv, så har jeg en MK no. 31 som ikke er i bruk. Flott stand, ingen rust.

Den har rett og slett for mye hulslip for min smak, så mye at den synger når den stroppes.

Hei

Om du ikke får kjøpt deg noen kniv fra "Bedreviter", finnes det en del Heljestrand-kniver (NOS) her http://www.sliqhaq.se/rakning-rakkniv-c-4_32.html?filter_id=64&vpp=20&sort=0 Dette er utrolig gode kniver, som regnes blant det ypperste som kan skaffes. De er relativt små av størrelse, og hendige i bruk. De er også laget av et fabelaktig stål, som er lett å få skarpt, og som holder godt på eggen.

Takk for tipset, jeg har kjept en fra denne nettsiden tidligere (en NO 4). Som du sier er dette veldig gode kniver, en mine favoritter. Jeg er litt usikker på om prisen kan forsvares. Det har blitt litt mange kniver etterhvert så kanskje jeg må kvitte meg med en. Jeg har en Hart Steel 7/8 round point som jeg vurderer å selge.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...