Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Kent

Dommen. Nybegynnere les dette!!

Recommended Posts

Hei.

Nå har jeg barbert meg med DE høvel i nesten et år å her er min erfaring.

Vokser det ståltråd ut av trynet ditt som mitt, er DE et dårlig valg. Jeg får en helt ekstremt mye bedre barbering med vanlig Gilette Mach 3 eller Fusion høvel.

Det jeg derimot vil anbefale alle som vil forbedre sin barberings opplevelse eller som har problemer, er Musgo Real ansiktsåpe og en god barberkrem.

Anbefalt barberkremer: Proraso (rød for ståltråd), Musgo Real og T&H. Sikkert mange andre bra også.

Påfør Musgo Real i ansiktet, ikke skyll ut.

Påfør barberkrem "over" såpen, la dette virke minimum 3 min.

Skyll høvelen i KALDT vann, barber.

Garanterer nydelig resultat.

Litt om meg, jeg har alltid hatt store smerter ved barbering. Har virket som hårene ble "dratt" ut av ansiktet.

Dette førte til rød flammete hud og gjerne blod.

Jeg begynte derfor å finne alternativer. Snublet over T&H nr.10 for noen år siden, denne hjalp meg mye, men ikke nok, fant etter dette DE. Jeg har prøvd alt (føles slik) av forskjellige typer blader til såper og barberkremer. Ikke noe fungerte godt inntil jeg prøvde dette sammen med Gilette Mach 3.

Min erfaring er at DE fungerer kjempegodt på 3+ dagers skjegg. Men når skjegget er 1 dag gammelt og stivt som ståltråd er det helt tragisk.

Håper de som leser dette slipper å bruke masse penger før de finner ut det samme som meg:)

Det var jo synd at du ikke fikk det til å fungere for deg.
Men, som du sier, er det mye å hente i å bruke klassiske barberprodukter også for de som velger å fortsette med moderne multibladshøvel.

Tror alikevell jeg våger påstanden at om du ikke får haka glatt etter tre omganger med en god DE-høvel med skarpt blad — og et skjegg som er grundig varmet, fuktet og såpet inn, i minst to omganger først — da er det nok teknikken som ikke sitter eller valget av høvel som ikke er helt optimalt. Har du prøvd forskjellige typer høvel (tung/lett, lukket/åpen kam, vanlig/slant), eller barberkniv?

Men, men, det viktigste er jo at man finner en løsning som fungerer for seg :-)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this