Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
JarleBM

God Wedge kniv søkes

Recommended Posts

Jeg har nå brukt hollow slipt kniv en god stund og har veldig lyst til å prøve meg med en wedge slipt kniv. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en GOD wedge kniv? Har pr. idag en Dovo kniv og en Robert Aarberg signaturkniv fra Eskilstuna. Sistnevnte er en fantastisk kniv, men ingenting skal være uprøvd er jeg på jakt etter en god wedge også. Har vært på søken etter noe gammelt for restaurering, men har ikke funnet noe som duger...

Venter i spenning..

Jarle

Hei

Når du har en av Robert Aarbergs Hellberg-kniver, har du en av de beste knivene som det er mulig å få tak i.

Jeg kjøpte min direkte av produsenten Janne Hammar, som driver Knivsmedjan i Eskilstuna (dvs, det er jo egentlig knivblad fra J. A. Hellberg).

Fantastisk kniv!

Å finne en god wedge er ikke noe problem. Bare skriv "wedge straight razor" i søkefeltet på ebay.

Denne er f.eks. klar til bruk:

http://www.ebay.com/itm/Wade-Butcher-Fully-Restored-7-8-Slant-Wedge-Shave-Ready-straight-razor-/321398882505?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ad4ddc0c9

Men du finner også mange fine "oppussingsprosjekter" på ebay, tradera, etsy, google, osv.

Denne ville jeg vurdert å bytte skall på, og bruke noen timer med sandpapir og Dremel på bladet:
http://www.ebay.com/itm/Antique-Joseph-Rodgers-Sons-Straight-Razor-6-8-Horn-Scales-1682-1990-Wedge-/121350125555?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c4107f7f3

Jeg er egentlig ikke noen tilhenger av å gjøre gamle kniver helt speilblankt-slipte- og polerte. Jeg syns det er pent med litt "patina" i bladet, men litt finere en den er nå, går det nok an å få den.

Lykke til :-)

Badger and Blade forumet har en salgs kategori hvor du kan finne alt slags av barberkniver. Kjøpte min wedge der for en grei pris. Bare husk å sjekke om de sender internasjonalt ;)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this