Jump to content
Barbershop.no forum

Recommended Posts

Hei

Tenkte det kunne være gøy med et emne der vi kan fortelle litt om hva som er favoritt høvelen og hvorfor gjerne med bilder :D

Jeg har jo ikke helt funnet min enda,men av de jeg har selv om jeg er glad i alle sammen så er Muhle R89 grande et godt valg foreløpig :unsure: får ikke helt bestemt meg der ;) Dette er en passe aggressiv høvel med et håndtak som gir litt tyngde og er godt å holde i,men man får en mild og god barbering med det rette bladet i.Håper fler vil følge etter her og gjerne på de andre emnene som Dagens barbering og Min samling

post-770-0-88810400-1399227983_thumb.jpg

Hei mads-n

Fin blogg du har der!!

Det er flotte høvler du har også,jeg har siklet på gillette fatboy eller slim og en aristocrat på ebay,men de er litt dyre hvis man skal ha en fin en venter bare på rett pris :)

Selv har jeg en gillette tech sportsman ugtgave fra ca 1965 laget i england mener jeg ,den er mild,lett og veldig liten. :)

post-770-0-53450100-1399232597_thumb.jpg

Hei icecool

Godt og høre ;) for jeg venter på en progress gleder meg til den kommer skal se hvordan den er i forhold til futur ;)

Den er top heavy, og den vanlige (ikke grand) Progressen har ett gaaanske kort håndtak.. men jeg LIKE tunge hoder og jeg liker å begynne på f.eks innstilling 4 for så å gå nedover på andre pass osv :)

Det er den med langt håndtak (grand) jeg får,har en futur også fra før men håper progressen er litt annerledes ;) jeg liker også de med tunge hoder,virker lettere og bruke for de ligger litt bedre ann mot ansiktet på wtg pass.blir den 6 høvlen min i samlingen , men litt vanskelig og si hvem jeg liker best egentlig ;)

Indeed! Har også flere høvler/favoritter.. Merkur 37c er også en knall høvel! Blandt de litt mildere er EJ DE89 svært god! ;)

Ja slant'n er også en god høvel selv har jeg ikke EJ DE89,

men Muhle R89 det er vel nesten det samme ; ).Det er den jeg har brukt mest så jeg sa at det var favoritten på starten av innlegget ;) kan jo hende at det endrer seg ,det et jo så mange fine høver der ute !!! :)

Etter det i går ble nevnt Muhle R89 høvelen, gravde jeg opp R89`n i kveld. Den kan jeg ikke ha brukt siden høvel samlemanien satt inn!! Helt fantastisk! Brukte Tabac såpe, som man ikke KLARER å lage dårlig lather med om man prøver :)
Med tre pass (WTG, XTG og XTG) + touch up ble det en BBS uten noe irritasjon!

Har brukt både Merkur Progress og Merkur 38c Barber Pole uten å være fornøyd. Ble nysgjerrig på Merkur 39c Slant Bar og gikk til innkjøp. Til tross for advarsler om veldig aggressiv høvel har jeg bare positive opplevelser. Tidligere endte barberingen relativt ofte opp i kutt, og jeg måtte ha tre pass for å være fornøyd. Etter å ha begynt med 39c har jeg knapt hatt kutt, og de gangene jeg har fått det, har det vært min egen slurvete feil. Trenger også kun to pass for å oppnå samme resultat som jeg måtte ha tre pass for med de andre.

Så, uten tvil; jeg stemmer på Merkur 39c Slant Bar :D

Jeg ble også advart mot en slant ^^ men liker den svært godt :) god øvelse med å ikke gå over samme område mange ganger, for det straffer seg hehe. En gøy tråd dette! Har noen noen formening om FaTip høvelen?
Jeg har R41 også, så jeg er vant til open comb høvler, men med FaTip`n KLARER jeg ikke å bli venner med!!

Er du snill mot slant er den snill med deg ;) ,men den som R41 kan være slem også :)

Nå er progressen i hus og den har allerede møt resten av familien.Gleder meg til og prøve den i løpet av kvelden,tror ikke jeg kan fullføre uka med Gillette Tech som var meningen siden jeg ikke klarer og vente ;)

post-770-0-31526600-1399652028_thumb.jpg

Her har det vært stille en stund nå, generelt på hele forumet.Dette er jo litt trist.Jeg sitter nå I skrivende stund og venter på to gode (forhåpentligvis )barberhøvler.Disse var ikke billige men jeg gleder meg til de kommer. Det er en Feather as-d2 med stand og en Ikon 101 oss.Dette skal visst være noen flotte høvler.trodde jeg skulle få disse Før helgen men nei da, det gjorde jeg ikke :(

Tiden går så sakte når man venter på noe morro.huff er som et lite barn.

Har en iKon 101 dual sided head selv (en tidligere modell, med et litt annet utseende), og dette er virkelig utrolig vellagede og effektive høvler .

Den vil nok ikke skuffe deg.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...