Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Sandman

Barberskåler, scuttles mm

Recommended Posts

Hei

Siden blir nevnt her kaster jeg inn et forslag, kjøpte denne herligheten på ebay for bare 350 kr ink frakt.denne er stor nok så du får fylt på nok vann til å holde skummet og børsten varm.veldig fin å se på samtidig god å bruke.veldig fornøyd med denne ?

post-770-0-31446900-1456512594_thumb.jpg

Guest Mach3

Hei barbervenner.

Jeg har nå forsøkt en slik scuttle. Jeg opplever at barberkremen (har forsøkt flere kremer) tørker ut på null komma niks i skåla. Hva gjør jeg feil??? Trodde man skulle fylle glohett vann? Eller skal det være litt mindre enn glohett? 

Takk for svar og tips:)

14 timer siden, Gjest Mach3 skrev:

Hei barbervenner.

Jeg har nå forsøkt en slik scuttle. Jeg opplever at barberkremen (har forsøkt flere kremer) tørker ut på null komma niks i skåla. Hva gjør jeg feil??? Trodde man skulle fylle glohett vann? Eller skal det være litt mindre enn glohett? 

Takk for svar og tips:)

Hei

Jeg pleier og varme den med glovarmt vann,for så og bare ha varmt vann i den også soaker kosten i den mens jeg forbereder meg.jeg brukte i begynnelsen og ha kokende vann fra te kokeren men da blir den for varm.Husk at vannet skal være såpass varmt at du kan holde den når du skummer opp.det er ingen fasit på dette så du må bare prøve deg fram.tørker skummet ut fordi det er for varmt tar du litt vann på kosten og skummer det opp igjen.rører alltid litt i bollen mellom hver pass.Når jeg facelather bruker jeg den til og holde kosten varm da har jeg varmere vann i den for da skal jeg ikke holde den i hånden.håper dette hjelper ?

Guest Mach3

Ja, dette var gode tips. Jeg la ut lignende spørsmål på forumet til Badger&Blade og fikk innspill på at jeg brukte for varmt vann OG benyttet for lite vann ved pisking av lather.

Så neste gang blir det ikke fullt så varmt, og mer vann benyttes ved lathering :-)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this