Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Frost

Barbering av hodet - tips til kniv

Recommended Posts

Anla helskjegg for 8-10 år siden, samtidig som jeg startet med å barbere hodet. Har alltid brukt gillette (med 2, 3 og 4 blader), men har i mange år har jeg tenkt på å skaffe meg en barberkniv. I sommer ble jeg endelig så lei av å kjøpe blader til gillett, og kjøpte meg en Feather Artist Club SS. Tenkte at det var enklere å starte med en shavette for å se om dette virkelig var noe for meg.

Startet forsiktig med å bruke bladene fra Feather Pro Guard.

Fant for ut at så lenge man var forsiktig og tok det rolig, så gikk det veldig bra. Barberte faktisk hodet allerede første kvelden med kniven, og har aldri sett tilbake.

Etter ca en måned, byttet jeg blader fra Pro Guard til Feather Professional, og er strålende fornøyd. Har aldri hatt en så tett og fin barbering. Litt småkutt har jeg fått, men har utelukkende vært min egen feil og jeg har lært en del.

Etter å ha brukt shavetten fra Feather i noen måneder nå, vurderer jeg faktisk å gå til innkjøp av en "ordentlig" kniv og lurer på om noen har noe erfaring å komme med.

Jeg er strålende fornøyd med min Feather, men begjæret etter en kniv er absolutt til stede.

Mitt spørsmål er følgende:

Er det noen som har erfaring med å barbere hodet og som kan anbefale en kniv til meg.

Har søkt litt rundt på youtube og andre forum, og ser at det er flere som bruker Feather til å barbere hodet. Det er mulig at jeg allerede har funnet riktig redskap, men det er generelt ikke så mye info jeg har funnet om temaet, så all tilbakemelding vil bli satt pris på.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this