Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Icecool

Jeg lurer på om noen på forumet kan sette opp kniven min?

Recommended Posts

Tipset som ble gitt gikk ikke.. Vedkommende setter ikke opp mer.
Andre tips? Jeg har fått kniven, og har forferdelig lyst til å begynne asap ;) .

Ah en Dovo 5/8 Full hollow ground i karbonstål. Den er fra Barbershop, den med imitert skillpaddeskall :) . Har du mulighet til å hjelpe meg?

Hei Zar, takk for tilbudet, men nå har herr Robert hjulpet meg med kniven min! Jeg venter i endeløs spenning på å få den tilbake! :)

Hei macorra.

Dessverre har jeg ikke tid å sette opp kniven din, men jeg kan anbefale: www.hakketskarpere.no. Han har en hjemmeside, men vanskelig å finne.

Denne personen har en slipeteknikk som barberere eller andre som er interessert i sliping ikke kjenner seg igjen i. Han får de skarpeste kniver skarpere, og han bruker ikke tradisjonelle metoder. Jeg holdt på å si at han ikke "bruker" "vanlig" slipesten engang, for å overdrive litt.

For øyeblikket koster en sliping kun kr. 150, men denne prisen vil snart øke, så benytt tilbudet nu. Porto kommer selvsagt i tillegg. Hvis du har problemer å finne frem,

kan du kontakte meg.

Tyfonikus

Istedenfor å lage en ny tråd så tenkte jeg like så godt å svare på denne.

Er det noen i Oslo som kan sette opp kniver? Har slipet kniver før selv, men ikke barberkniver, så vil gjerne ha en "benchmark" å gå ut i fra. Har en eldre kniv jeg tenkte å prøve meg litt frem på får jeg eventuellt ordner meg en bedre (har lyst på en av signaturknivene til Tyfonikus).

Alternativt, er det noen som selger "shave ready"-kniver til en ikke alt for ille pris i området?

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this