Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Sandman

Fitjar Soap i "VM" i barbersåpe

Recommended Posts

Mine kilder i barberverdenens undergrunn, har fortalt meg at vår hjemlige stolthet innen produksjon av bl.a. barbersåper og barberkremer - Fitjar Soap, nå deltar i en knallhard konkurranse om å produsere den beste barbersåpen med en "seasonal scent". Arrangør av konkurransen er "Mantic59"'s "Sharpologist"

( http://sharpologist.com/2013/09/shaving-soap-scent-off-2013.html#more-13081 ).

For detaljer rundt konkurransen, følg linken.

Jeg har allerede, via svartebørs og lyssky transaksjoner, skaffet et par prøver på Fitjar Soaps bidrag, nemlig det nyutviklede produktet Isrose/Frost Rose.

Etter å ha brukt både barberkrem- og såpe versjonen, kan jeg konstatere at dette er nok et høykvalitetsprodukt fra vestlandet. Isrose dufter i min nese hovedsaklig rose, men med et hint av mentol, og skal også inneholde "spicy" furu.

Begge versjonene har en delikat konsistens med et innbydende utseende, og en svært behagelig men også diskret, duft. Jeg synes disse produktene er enda lettere å skumme opp enn andre Fitjar såper/kremer jeg har prøvd, og skummet holder seg fuktig lenge nok til en lang barberingsseanse før det tørker inn og begynner å flagre rundt (i motsetning til hos enkelte andre produsenter i det øvre prissjiktet).

Produktene gjør det de skal før, under og etter barberingen, og jeg kan ikke finne noe å trekke for. Huden kjennes etterpå som om den har fått en mild og trolig pleiende behandling av både såpen og kremen. Jeg blir ikke overrasket om disse produktene blir å se på seierspallen om ikke lenge.

Se også nærmere presentasjon her: https://fitjarsoap.no/produkter/barbering-for-under-og-etter/369/barbersaape-og-barberkrem-isrose

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this