Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Espenny

Innkjøps stopp etter høvel fetish!

Recommended Posts

Etter at jeg fant de gammle høvlene til bestefar i skapet hos mormor, har jeg rett og slett blitt hekta på å få tak i gamle gillette høvler for å shine opp og bruke.Fikk kjøpt to på qxl forrige dagen og ligger bud inne på ett par til (uvisst på kvalitet men det ser en fort....om en vinner). Nå derimot har min samboer satt innkjøps stopp, for "Hva skal du med 7 høvler??" sa hun. Prøvde meg med"Ja men du samler jo på servise og bestikk....." Fikk da til svar at "det er vårt!" Slutt på den diskusjonen gitt....men sniker meg nok rundt å kikker etter fler!

Om det bare er meg, eller er det fler som har fått denne fetishen om en kan kalle det det?;)

Jeg har store planer om å få meg en Gillette fat tip. Har bare nye høvler pr dags dato.. :)
Høres gøy ut det du gjør å resturere vintage høvler!

Heh.. tja kanskje jeg roter.. Har mange høvler men ingen vintage.
De skryter vilt av fatboy på barbering forumet på facebook. Favoritten min er nå Merkur 37c!

Du burde fortelle din samboer at hun er heldig. Jeg samler også på høvler, men det er av støpejernstypen som brukes til trearbeid. Har til nå ca. 20 stk som står på stas i stua. Selv sier jeg til kona at hun er heldig. Jeg kunne samlet på gamle radioapparater eller traktorer.

Har i skrivende stund 11 vintage gillettehøvler og en 59 fat boy på vei i posten. Er alltid en høvel til man gjerne vil ha i samlingen.

Har foreløpig innkjøpsstopp nå, men skal ha meg en gillette New, en single og double ring pluss kanskje en slant etterhvert.

StAndre

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this