Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Espenny

Arven etter han bæssfar

Recommended Posts

Da var bestefar arven i boks!

Siden min bestefar ble født før krigen engang (2. Verdenskrig), regnet jeg med han hadde noen gamle høvler liggendes en plass, eller jeg håpte!

Hørte med min mor, men hun glemte det fullstendig, helt til jeg tok saken i egne hender i sommer.

Rota gjennom skapene på badet til mormor i håp om å finne noe, men ikke annet enn endel DE blader av div gillette type, men ved godt mot siden der var DE blader og ikke rakkleblader av nyere dato.

Hørte med min mormor og hun tok meg med i skapet på soverommet, og der......englesang fra skapet!

Der lå de...to stykker! Trengte litt TLC og litt vask og puss, men hva gjør vel det!

Zalo og vann og tannbørste, og tilslutt feie over med Autosol metallpuss, og for ett skinn!!Så blanke og fine!Har ikke bilde av mine høvler, men legger ut fra mr-razor sine sider siden det var der jeg måtte for å artsbestemme!

Endte opp med at det var en slim twist og en tech fra 40 tallet engang!:)

Har prøvd slim twisten med gillette rubie platinum blad i og for en høvel!Snill som et lam men likevel tok den nesten babyrompe på ett par ganger over! Mye bedre enn R89 fra mühle!

Neste blir Tech'en som skal i ilden, eller i vannet!

Spanande spanande!

post-532-0-71956800-1375913507_thumb.jpg

post-532-0-44440600-1375913531_thumb.jpg

Ajaj — hører og ser for meg englesang og lys som strømmer ut av skapet når du åpner døra og finner de to høvlene :-)

Tenker det er stas å vite at den høvla du bruker har gått i arv fra din bestefar!

Hadde selv uflaks: Når jeg etterlyste høvla etter min bestefar, var det for sent. Hans barn hadde kastet den når de ryddet dødsboet.

Stemmer det!Knallmorro var det!

Fått prøvd Tech'en og nå, og den var nok av det hissige slaget, om det ikke var feil håndlag som gjorde at ett par skrammer måtte fikses med alumblokka!Svei godt på resten og etter bruk av blokka så Tech'en må nok jobbes med ja!

Surt å komme for seint ja mads-n!

Jeg har også vært heldig her, fant 5-6 kniver av forskjellige produsenter, alle fra Solingen, så vidt jeg husker. Fant også et bryne og en "Carbodium"-stropp. Har prøvekjørt den kniven som så best ut, og det er ingen tvil om at her må det fagkunnskap, trening og TLC til før dette blir hverdagskost for meg. Brynet er for øvrig helt ulikt andre jeg har sett (bortsett fra bilder på nett). Det er leirebrunt, lukter litt stearin under bruk, har en nesten metallisk klang, og har ett dypt logotrykk som jeg ikke klarer å tyde på den ene siden. Kan legge ut noen bilder etter hvert.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this