Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Stilian

Proraso barberkrem i tube

Recommended Posts

Hei jeg her helt ny til dette produktet. men er det noen som kan hjelpe meg.

Jeg lurer på om du bare skal småre den rett på huden eller skume den opp på en eller annen måte?

Takker på forhånd for svar.

Heisann hopp! Det du spør om har vært diskutert fra kvelden før tidenes morgen :) . Å skumme opp i fjeset eller i en bolle. Jeg vil anbefale deg å skumme opp i en bolle til du begynner å bli dreven med å lage skum, for da er det lettere å se om skummet er ordentlig hydrert osv. Dette må jo gjøres med en barbekost da. Lykke til!

Hei

Denne informative videoen viser flere måter å vispe opp krem på, og har nok vært referert til på forumet tidligere, men det skader ikke å se den igjen.

Var hos Truefitt & Hill i London for endel år siden og skulle ha barberstuff.Kjøpte en barberkrem i boks og spurte etter bolle til å skumme i, men da sa mannen ( en eldre herremann som sikkert hadde gjort dette og jobbet der i årevis) at du tar ett par klatter med krem i fjeset, og skummer opp derfra, trenger ingen bolle.Sa han til meg, og jeg brukte bolle før, men ikke nå mer.Men er vel en smakssak hva man foretrekker!:)

Proraso på tube er min "har det travelt" krem. Dvs når jeg ikke tar meg tid til å skumme opp i en scuttle bruker jeg denne. Tar da en dasj på kosten og skummer rett i ansiktetet. Går helt fint med denne kremen.

Forøvrig en krem jeg har kjøpt i Italia for ca 10 kroner pr tube.... (1 eur og 14 cent).

Jeg har proraso grønn såpe på boks og proraso rød på tube,med såpe så loader jeg kosten rett på såpa til jeg ser at det er rikelig med såpe på kosten.Når det kommer til kremen så tar jeg ca 1 - 2 cm med krem på eller i kosten og setter i gang ;) Masse herlig skum får jeg da med dette italienske merke ;)

Jeg liker å bruke grønn Proraso i en cold water shave, da får du nesten hjernefrys (sånn som når du spiser is for fort), fantastisk på sommerdager :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this