Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
perew

Intimbarbering med tradisjonell høvel

Recommended Posts

Hei!

Har ikke sett en eneste tråd om emnet, så lagde en!

Har akkurat kjøpt introsettet, og det fungerer utmerket. Nå har jeg aldri hatt noen store problemmer med barbering, i ansiktet vell og merke. I intimområdet derimot blir jeg sår og får barberkviser. Uannsett hvor forsiktig jeg er med min gillette mach 3. Resultater blir heller ikke i nærheten av bra, er fortsatt igjen synbare "stubber" (er nesten 2 dagers) etter jeg har dratt mot hårene og sidelengs en gang. Noe mer er ikke snakk om, da ville jeg fått hundresvis av problemmer.

Derfor lurer jeg på om det er vanlig å bruke en tradisjonell på intimområde? Og hvordan fungerer dette? Må da i såfall ha egne koster o.s.v. Har ikke lyst til å bruke en kost i ansiktet, som dagen før har blitt brukt på pikken. Er også redd for å bruke disse skarpe redskapene mot juvelene.

Er det generelt noen andre tips for å få et glatt og problemfritt intimområde?

Min metode per i dag:

1. Varm dusj

2. Rask kald dusj

3. Skum

4. Med

5. Skum

6. Sidelengs

7. Kald dusj

8. Antibakteriellt.

Skal sies at problemmene har avtatt forholdsvis mye når jeg fått inn denne metoden, men får det ikke i nærheten av glatt.

Hei.

Jeg har ikke slike vaner selv, men barberer både hake og hode med DE-høvel og barberkniv.
Jeg anbefaler deg å droppe kalde dusj før du er ferdig, siden kaldt vann gjør at porene lukker seg, og hårene trekker seg tilbake når de blir kalde. Det er da fort gjort å ende opp med «stubber» etter endt barbering. Barberer du derimot et varmt og fuktig/utstrukket hårstråd, vil det så trekke seg litt tilbake når du tar på kaldt vann ETTER barberinga, og resultatet blir en glattere barbering.

Hold hår og hud varmt og fuktig hele tiden. Bruk varm våt handuk under forberedelsene, på samme måte som mot haka. Ta deg god tid med å massere inn skummet, slik at såpa faktisk får tid til å gjøre håret mykere. Ikke bare "klask på og kjør i gang". Jo mer tid du bruker til forberedelsene, jo bedre resultat (i hvertfall på haka og hodet).

Proffe barberere i USA får ikke lov til å bruke kost i ansiktet på kundene, av hygieniske årsaker. De pisker opp skum med kost først (eller bruker maskin), og bruker fingrene til å massere inn skummet. Sikkert en grei løsning for deg også, om du ikke ønsker å ha to koster, til «øvre og nedre regioner».

Jeg anbefaler forøvrig også å prøve en ren oljebarbering til personer som plages med kviser og «razor burn».

Etter varm dusj og ett par omganger med varm handuk, masserer du inn vanlig olivenolje (gir fuktighet til hår/skjegg og skaper et glidelag til bladet).

Nytt lag olje mellom hver omgang.

Til slutt bruker du litt ekstra olivenolje som «after shave".

Skulle tro det vil fungere like bra på de nedre regioner, som på haka :-)

Takk for svar!

Jeg leste at en rask kald "dusj" gjorde huden stram og dermed mindre irritabel. Følte det hjalpt litt mot razorburns og kviser, men det kan også skyldes mer erfaring. Skal prøve uten nestegang, og holde huden og hårene varme under hele barberingen. Din forklaring virket veldig logisk, jeg får jo fryktelig med stubber!

Når det gjelder en ren oljebarberingen, mener du da kun olivenolje uten barberskum over?

Får prøve meg litt fram med gilletten, før jeg eventuelt tar frem DE-høvelen. Tror jeg vil øve litt mer på haka først ; )

Takk for svar!

Jeg leste at en rask kald "dusj" gjorde huden stram og dermed mindre irritabel. Følte det hjalpt litt mot razorburns og kviser, men det kan også skyldes mer erfaring. Skal prøve uten nestegang, og holde huden og hårene varme under hele barberingen. Din forklaring virket veldig logisk, jeg får jo fryktelig med stubber!

Når det gjelder en ren oljebarberingen, mener du da kun olivenolje uten barberskum over?

Får prøve meg litt fram med gilletten, før jeg eventuelt tar frem DE-høvelen. Tror jeg vil øve litt mer på haka først ; )

Jepp, kun olje — ikke noe skum.

Jeg bruker å ta en oljebarbering om jeg får litt tørr hud, spesielt om vinteren.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this