Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Berge

Yuma DE-høvel

Recommended Posts

Kjøpte 3 stk i en tyrkisk nettbutikk for rundt 75.- kr inkl.frakt. Hadde hørt mye rart om høvelen, så jeg bestemte meg for og prøve den. Utseendemessig er det ikke mye og rope hurra for, den er laget av aluminium(eller noe i den dur..), og den er litt røff i finishen. Men du verden så bra resultat det ble!! Tre pass, med kryss og mot, og huden var like glatt og myk som når jeg bruker Muhle eller Merkur. Jeg brukte Personna-blad, har senere prøvd med både Astra og Rapira-blad med like bra resultat. Dette er en ypperlig høvel for den som vil starte opp med tradisjonell våtbarbering.

Kan du legge ut bilde av høvelen og adresse til nettstedet? Jeg er stadig på korstog for å omvende kompiser til den rette barbertro,og kan tenke meg å gi dem høvler mm ,men det blir jo dyrt med startsettene til våre venner i Barbershop dersom flere skal ha.Så får de heller kjøpe hos BS det de trenger senere.

Mvh

janmarti

Jeg fant nettstedet på shop.bestshave.net Utrolig billige høvler og barberkremer, av mer kjente merker er Arko der,men også mye ukjente saker.Kan tenke meg at det er mye rart å vare utvalget og lukter som kanskje ikke faller i skandinavisk smak.

Jeg fant nettstedet på shop.bestshave.net Utrolig billige høvler og barberkremer, av mer kjente merker er Arko der,men også mye ukjente saker.Kan tenke meg at det er mye rart å vare utvalget og lukter som kanskje ikke faller i skandinavisk smak.

Jepp, dette er stedet hvor jeg bestilte Yuma høvelen. Leveringstiden er på ca.10 dager? Er ikke så glad i Arko shave stick, blir veldig tørr i huden av den. Men Arko kremen er meget god. Anbefaler Rapira-bladene. Har brukt disse i forskjellige høvler med supert resultat hver gang. Skal bestille meg 500 nye blad så jeg har i en god stund fremover.

Takk for tipsene Berge.

Hva slags skjeggvekst har du,evt hvordan hudtype?

Jeg spør fordi et bladmerke som passer deg kanskje ikke passer meg.Selv har jeg moderat skjeggvekst,og noe sart hud.Kan tenke meg å prøve Rapira bladene,har hittil brukt Astra og Feather.

Takk for tipsene Berge.

Hva slags skjeggvekst har du,evt hvordan hudtype?

Jeg spør fordi et bladmerke som passer deg kanskje ikke passer meg.Selv har jeg moderat skjeggvekst,og noe sart hud.Kan tenke meg å prøve Rapira bladene,har hittil brukt Astra og Feather.

Jeg har normal skjeggvekst og litt sart hud. Har prøvd Astra blader og disse er sammen med Rapira mine favorittblader. Huden er god og myk etterpå. Må legge til at jeg bruker pre-shave oil eller krem. Jeg og Feather er en dårlig kombinasjon, har aldri brukt Feather uten å få kutt og blodsøl. Huden føles naturlig nok sårere med disse bladene. Men som du sier så må du prøve deg frem til hva som passer deg best, jeg prøvde meg frem med mange forskjellige typer blad før jeg "var i mål".

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this