Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
barberer'n

Zulu Grey, Sør-Afrikansk naturbryne

Recommended Posts

Nytt naturbryne på markedet, rett fra Sør-Afrika. Det var to måneders ventetid, men verdt det. Ett veldig bra polerings/avslutningsbryne. Personlig synes jeg det ligger over coticulen jeg har og mitt naniwa 12k, som har vært mitt faste 'gå til' avslutningsbryne, har ikke blitt mye brukt etter at dette kom i hus. Knivene jeg har slipt på dette brynet gir en utrolig behagelig barbering med en mild og fin egg. Det har ikke vært på markedet lenge, men har allerede blitt veldig populært i barberknivkretser. Noe å vurdere for den som er ute etter ett naturbryne som gir en skarp, men komfortabel egg :)

Det står en del interessant i denne tråden om det: http://straightrazorplace.com/hones/87904-south-african-hones.html

post-71-0-89338500-1368107796_thumb.jpg

post-71-0-29273200-1368107892_thumb.jpg

post-71-0-66041100-1368107955_thumb.jpg

Har du vært borti brynene til Aj_1001 på ebay? I så fall, hvordan vil du sammenligne denne med de walisiske brynene?

Har du vært borti brynene til Aj_1001 på ebay? I så fall, hvordan vil du sammenligne denne med de walisiske brynene?

Har ikke vært borti noen av de brynene dessverre så kan ikke gi deg noen vurdering på hvordan de er sammenlignet med det Sør-Afrikanske. Vurderer du ett slikt og er i tvil vil du nok finne mye info på Badger&Blade og Straightrazorplace :)

Kvalitetskontroll:

Jeg har i meget lang tid, spesielt den siste måneden, fått en rekke henvendelser fra personer som har kjøpt barberkniv som de ikke har vært fornøyd med. De har sendt knivene sine til meg og jeg har returnert dem så godt som med det samme. Alle knivene var av kjente merker, og nye merkekniver. Har vi returrett når vi kjøper kniver som ikke har god nok kvalitet? Norsk lov sier at en vare kan returneres hvis vi ikke er fornøyd, og jeg tror ikke at det er anderledes med barberkniver!

Store firmaer som mottar varer har kvalitetskontroll. Store varepartier blir sendt tilbake til produsent. Hvorfor ikke det samme med barberkniver? Jeg tviler på at de som selger barberkniver i dag har den kunnskapen som trengs, og de som kjøper kniver av disse, tror det skal være slik, og derfor returneres ikke knivene. La oss se nærmere på dette:

Jeg kjøpte for en tid siden noen eksklusive sko, jeg tør ikke nevne prisen. Efter kort tid ble skoene dårlig. Jeg gikk tilbake til forretningen med dem, og de returnerte dem til England, og jeg fikk nye sko. Slik må vi også gjøre med barberkniver. Send dem tilbake til dem som har solgt dem. Disse som har solgt dem må da sende barberkniven til fabrikken. Og her er det ikke snakk om kniven er barberings klar eller ikke fra fabrikken. Dovo ble sint da jeg nevnte dette da jeg besøkte dem. Med andre ord, hvis fabrikken sier (som Dovo og sikkert alle de andre også) at kniven er klar fra deres side, da må fabrikken stå ansvarlig for produktet. Jeg har returnert 12 kniver til en annen fabrikk, og jeg fikk pengene tilbake.

Det er viktig at den som har kjøpt en kniv, IKKE må prøve å få den skarp med å slipe den på en sten. Da kan reklamasjonen forsvinne.

Jeg kan dessverre ikke sitte stille å se på alt det som skjer innen denne grenen. Skulle noen tro at det er en feil med dem når det gjelder kniver, ikke la deg "lure". Jeg tilbyr at dere kan sende knivene til meg, og jeg vil oppdage uten vanskeligheter om knivene holder mål. Men de må ikke "tukles" med, kun stropp dem. Når dere får kniven tilbake, da må dere returnere den til forhandler slik at denne kan sende kniven tilbake til produsent.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this