Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
feliix

Holdbarhet på barbersåpe?

Recommended Posts

Det er jo moro å prøve ut forkskjellige produkter og dufter, men hvis jeg vil ha noen å bytte på vil jo såpene holde i en halv evighet hver!

Er det noen som vet noe om holdbarheten på disse såpene og kremene? Jeg har idag to såper og en krem jeg bruker litt om hverandre, og hvis jeg kjøper fler regner jeg med jeg er satt for noen år :)

Hei

Jeg har ikke noe vitenskaplig svar på dette, men for egen del så har jeg både barbersåper- og kremer som begynner å bli 3-4 år gamle etter at de først ble åpnet, og jeg merker ingen reduksjon i kvaliteten på disse. Jeg oppbevarer dette riktignok mest mulig mørkt i skap, og normalt sett er det vel duftene som eventuelt vil svekkes noe over tid, men jeg ville tippe at såper og kremer kan holde seg i god form i mange år.

Jeg ble nylig ferdig med min Grafton krem i skål, har hatt den i ca 8 mnd :)
Selvfølgelig klarte jeg ikke holde meg og har kjøpt kremer og såper flittig i mellomtiden hehe :)

De alle fleste kremene og såpene jeg har er merket "Shelf life 12M".

Det sagt så er min eldste krem, en fra Bodyshop, snart 5 år gammel. Merker ingen forandring i verken konsistens eller prestasjon, men lukten har endret seg (blitt svakere).

Oljer harskner over tid, så det finnes nok en maksimal levetid for slike produkter. Sikkert er det likevel at denne i praksis er langt mer enn 12 måneder.

Takker for svar! Jeg slipper hemningene og shopper. Etter å ha pusset opp badet ble det deprimerende tomt i det nye, større skapet. Det må fylles!

Vel, jeg har hatt Trumper Sandalwood såpen i ett år snart. Tror den holder i et halvt år til. Bruker jeg for lite såpe eller noe...? Jeg har ikke bevisst prøvd å spare - heller prøvd å bløte opp og få med nok. Ja, ja...

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this