Jump to content
Barbershop.no forum
tonnesfn

Fant høvel på loppemarked

Recommended Posts

Jeg kom over en Gillette slim twist høvel på loppemarked for 5kr (selgeren lo av meg når jeg sa jeg tenkte å bruke den). Har noen prøvd denne eller har erfaringer med like høvler? Jeg bruker Mühle R89 fra begynnersettet, hvordan er slim twisten i forhold?

Mekanismen fungerer veldig bra, og alt virker fast og fint, men den er ganske full av skit og smuss fra tidligere bruk. Har dere noen tips eller linker til hvordan den burde rengjøres uten å ødelegge høvel eller mekanisme?

post-722-0-30572400-1365882464_thumb.jpg

Beste måten å gjøre de rene er å bruke bakepulver. ha høvvelet i varmt vann, hell litt bakepulver, la det ligge i vannet noen minutter, Så børstes det med tannbørste, gjente dette etter behov. Denne metoden fjerner det meste. :) noen av høclene mine ser som nytt etter denne behandlingen.

Jeg kom over en Gillette slim twist høvel på loppemarked for 5kr (selgeren lo av meg når jeg sa jeg tenkte å bruke den). Har noen prøvd denne eller har erfaringer med like høvler? Jeg bruker Mühle R89 fra begynnersettet, hvordan er slim twisten i forhold?

Mekanismen fungerer veldig bra, og alt virker fast og fint, men den er ganske full av skit og smuss fra tidligere bruk. Har dere noen tips eller linker til hvordan den burde rengjøres uten å ødelegge høvel eller mekanisme?

Regner med denne er ren og pen og i full bruk?Brukte bakepulver og zalo på min og ble så god som ny!

Min erfaring med denne er at den er fantastisk god!!Har prøvd litt forskjellige blader til denne, men for min del er gillette rubie platinum plus de bladene jeg er mest fornøyd med. De kan du faktisk putte i enhver høvel å få flott resultat, med untak av Gillette tech høvlene. Der må det nok skarpere verktøy til!

Lykke til videre med leiting etter flere høvler! :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...