Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Perrigrino

Tysk mesterverk.

Recommended Posts

God påske guttær!(Østfoldendelsene henger i selv etter 15 år på Kongsberg) jeg kjøpte forleden to gamle kniver hos skrotnissen.no som forøvrig er veldig grei å handle med. Tidvis kan en også komme over riktige godbiter der. Den ene en wedgeslipt C. V. Heljestrand no 4 i god stand. Kniv nr. to er tyskprodusert,hulslipt 5/8" og i mint condition. Slikt tror jeg en snubler over bare en gang i løpet av livet hvis en har flaks. Produsert av Joseph Feist,Solingen og merket Omega. Joseph Feist var stor og omsatte på 1930-tallet for 1mill. Reichsmark og hadde på det meste 110 ansatte. Kjenner ikke endeliktet til grunnleggeren og firma men hans fire sønner flyktet til henholdsvis Sverige,Portugal og USA da nazistene begynte sine herjinger under 2. verdenskrig. Altså en familie av jødisk opprinnelse.

Kniven er av meget god kvalitet og gir en tett god barbering bare med et pass medhårs. Skulle vært artig å høre om fler av dere har arfaring med samme merke. Alt jeg har av kniver er satt opp på en natursten fra Robert i Good Old Days med veldig godt resultat.

Rino.

post-677-0-95640700-1364314831_thumb.jpg

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this