Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Berge

Litt mer enn bare barbering.....

Recommended Posts

Jeg er nybegynner når det gjelder tradisjonell barbering. Startet opp i januar og har siden den gang gledet meg til hver gang jeg skal barbere meg. Men, dette har virkelig "ballet" på seg etterhvert. Startet opp med en høvel, en barberkost og en barberkrem. To måneder etterpå hadde jeg vareopptelling og nå var jeg innehaver av fem høvler, fire barberkoster, ni barberkremer, fem barbersåper og 375 barberblad fra forskjellige produsenter og diverse pre-og post shave produkter. Er dette normalt?

Jeg reiser mye utenlands i jobbsammenheng, og da blir det til at jeg kjøper noe hver gang selv om jeg ikke har bruk for det. Dette prøver jeg å si til meg selv, men når du står med en barbersåpe som lukter fantastisk godt, klarer jeg ikke å legge den tilbake i hyllen, den havner i handlekorgen. Og så gleder jeg meg som et lite barn til å komme hjem og få prøvd den. Kona bare rister på hodet av dette, hun kan ikke fatte at det går an å ha barbering som hobby, og strengt tatt har hun vel et poeng der (noe jeg selvfølgelig aldri kommer til å innrømme for henne).

Er det flere i forumet som har det som meg, eller er jeg et utskudd?

Hehe — I know that feeling
Ved siste opptelling var det ca. 35 høvler og 45 kniver, 6 koster + et ukjent antall oljer, såper, kremer og pre/post shave-produkter i samlinga mi.
Jeg startet med en gammel Gillette jeg plukket opp på ei brukt&antikk-messe, og så «ballet det liksom litt på seg».

Våtbarbering er en super hobby — og kona er også fornøyd, siden det er slutt på å bli skrapet opp av uflidde skjeggstubber :-)

Føler med deg. Jeg skal vel ikke skryte på meg så mye enda. Men jeg har fått tendensene til å "hamstre" litt jeg også. Heldigvis er det ikke for gale enda, har er nok dessverre stopperen at jeg er student og går på en relativt skrøpelig budsjett.

Men tendensene er der og jeg vil hele tiden ha noe nytt, og prøve noe nytt.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this