Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
barberer'n

RazoRock 100% Natural Handmade Aftershave Wax

Recommended Posts

RazoRock er for meg en forholdsvis ukjent serie. Joda, jeg har da hørt og sett navnet hist og pist, men har hatt tilgode å prøve produktene deres. Men etter tips om hvor bra denne aftershave wax'en var la jeg inn en bestilling for å prøve.

Jeg sliter med tørr vinterhud og alkoholbaserte aftershave produkter er ikke optimalt når gradestokken kryper under null med opptil tosifret antall minusgrader. Jeg har prøvd slike krem baserte aftershave produkter før og har ikke kommet helt overens med de. Huden føles gjerne fettet i lang tid etterpå, lukten er flyktig og forsvinner fort, i tillegg har jeg ikke alltid vært like imponert over de pleiende egenskapene til slike kremer.

Nei sprit må det være, en god svie som strammer opp og gir en skikkelig oppvåkning for så å tone ned og etterlate en behagelig følelse samt en lukt som varer litt utover dagen ;)

Men altså, RazoRock aftershave wax:

Prismessig er dette produktet helt på det jevne, sammenlignet med andre 'større' merker vil jeg vel våge å bruke påstanden billig. Det kommer i en liten krukke med skrulokk. Krukken er i plast selv om jeg ved første øyekast tok den for å være av glass.

Innholdet består av (ifølge produsent ) 100% naturlige råvarer og en nærmere kikk på innholdsdeklarasjonen viser at det er en frisk miks av lukter, med lavendel, koriander, sitron og sandeltre for å nevne noen. Personlig synes jeg de har fått til en velbalansert blanding av lukter og jeg finner den svært behagelig. For de som måtte ha noe imot noen av ovenstående ingredienser finnes det andre luktalternativer.

Innholdet er på 60ml og det kan synes lite, men produktet er svært drøyt. Det er ikke mange 'fingertuppdypp' som skal til for å dekke hals, kinn og hake.

Så hvordan virker den? Den er lett å smøre ut og trekker seg hurtig inn, det står faktisk i innholdsdeklarasjonen at den inneholder 'grain alcohol' uten at jeg kjenner noe til dette. Altså ingen svie eller ubehag. Det som slår meg er hvor myk den gjør huden. Eventuelle tørre eller irriterte områder roes hurtig ned og man blir bare myk og glatt uten at man har dette klisne litt fettete belegget i ansiktet i lang tid etterpå som i tillegg ofte gir en følelse av tette porer og hud som ikke får 'puste'.

Faktisk er jeg så begeistret for den så jeg bruker den de dagene jeg ikke barberer meg også på grunn av at den er velgjørende for huden og når sant skal sies har jeg ikke brukt noen av mine andre aftershave produkter etter at jeg fikk denne i hus for tre uker siden :huh:

Sum summarum: Ett flott produkt som jeg trygt kan anbefale. Eneste ankepunktet jeg ser er lukten som jo bygger på personlige preferanser.

post-71-0-03711600-1361702285_thumb.jpg

Bare en kommentar til Barberern's grundige beskrivelse av RazoRock voksen: Jeg stiller meg helt bak alle lovordene, for dette er et ypperlig produkt som fortjener alle superlativer.

Jeg har selv benyttet den "originale" versjonen en stund, og ville prøve en variasjon av denne, ved navn "888 Eucalyptus And Tea Tree Aftershave Wax" http://www.italianbarber.com/razorock-888-eucalyptus-and-tea-tree-aftershave-wax . Den inneholder stort sett det samme som originalen, men har også oljer fra eucalyptus og tea tree. Jeg er normalt sett svært begeistret for den friske eucalyptus-duften, og forventet å umiddelbart like duften av også denne versjonen. Da jeg åpnet lokket første gang og luktet på innholdet, var min første tanke faktisk "malingrester og løsemidler"! Jeg måtte kjenne godt etter flere ganger, men selv om hjernen og innholdsfortegnelsen sa meg at dette lukter behagelig av eucalyptus og tea tree, sa nesen meg dessverre noe annet. Jeg satte så bort krukken en stund, og forsøkte deretter på nytt om jeg kunne glemme assosiasjonene til oppussing og kjemiske midler. Uten hell!

Voksen måtte selvfølgelig også etter hvert benyttes til dens hovedformål som et etterbarberingsprodukt, og der scoret den i likhet med "originalen" full pott. Etter å ha brukt den noen dager har nok duftsjokket roet seg noe ned, men jeg klarer fortsatt ikke å kalle duften for behagelig.

Jeg ser imidlertid på andres tilbakemeldinger at de, i motsetning til meg, liker denne duften veldig godt. For meg viser dette bare at spesielt smak og duft er noe uhyre subjektivt, og at to personer kan ha vidt forskjellige oppfatninger om ett og samme produkt. Men altså, bortsett fra at min nese ikke kom helt overens med duften av voksen, er også denne versjonen noe av det beste man kan avslutte en barbering med.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this