Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Berge

Ut på tur.

Recommended Posts

Flott med et slikt forum for oss menn. Jeg skal ut på reise neste uke, og jeg ble fortalt av en kamerat at jeg ikke burde ta med barberhøvelen min (Muhle R89) med på reisen for den kom til å bli konfiskert i sikkerhetskontrollen. Hva er alternativet? Jeg nekter å gå tilbake til flerbladshøvlene til Gillette, det blir som å gå fra glassfiberski til treski. Hva gjør dere når dere er ute og reiser?

Grådig dumt å hive i håndbagasjen!For da går det garantert i søppla!

Jeg har alltid sendt med innsjekket bagasje og det er ikke problem!Om jeg bare har håndbagasje har jeg tenkt at ja ja skal være borte så kort at litt skjegg gjør ikke noe!Ta det før en reiser!:)God tur!:)

Om man reiser med bare handbagasje, må man huske at barberbladene ikke passerer sikkerhetskontrollen på flyplassen ja — men det går fint med bare høvla uten barberblad i. En mulighet er da å kjøpe seg barberblad dit man kommer (i «utlandet» er det lettere å finne DE-blader i butikker og apotek).

Hadde selv en episode for en tid siden, hvor jeg hadde glemt å ta ut barberbladene fra toalettmappa som lå i ryggsekken min. Sikkerhetsvaktene ville først kaste bladene, men etter å ha godsnakket litt med dem fikk jeg løpe til Narvesen og kjøpe en frankert konvolutt, som jeg brukte til å sendte bladene hjem til meg selv :-)

Hmm det kom jeg ikke på engang at en kunne ta med høvel og kjøpe blad i ytlandet!En får ikke sine egne foretrukne blad om du ikke er heldig da men!Kanskje en må ta turen innom et apotek eller noe neste gang en er uttafor svinesund!:)

Eneste en må huske på da er jo mengden en kan ha med av flytende stæsj, men mye bra i barbersåper sikkert!:)

Har den reisehøvelen fra Merkur, kost fra Muhle i 3 deler + barberstift fra Fitjar (veldig bra den stiften der), flott kombinasjon som tar liten plass. Reiser som regel med håndbaggasje, som nevnt tidligere er det lett å få tak på blader ute i verden.

Sist jeg reiste var det ingen som sa noe på 10 pakningen fra Feather, men det var en glipp fra min side at den havnet i mappa :-), ikke noen garanti neste gang så blader henter jeg på pharmacy'n på hjørnet.

Jeg skulle være i England i syv dager og planen var å la skjegget gro. Men etter fire dager klødde det så ille at skjegget måtte av. Gikk over gaten til Boots og kjøpte en Wilkinson Sword DE-razor med fem blad, barberkrem og en billig kost for tilsammen £10.35. Fikk en glimrende barbering med dette utstyret, selv til den prisen. Bladene la jeg igjen på hotellet da jeg reiste hjem, men glemte å ta ut bladene i høvelen uten at det skjedde noenting i sikkerhetskontrollen i Liverpool. Er så fornøyd med dette kjøpet at utstyret havner på hytta til bruk der.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this