Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
JohnnyRubber

Tips til tryneprodukter!

Recommended Posts

Hei!

Er helt ny til hele dette velvære-konseptet, så trenger en liten dytt i rett retning, for å si det sånn.

Jeg er litt usikker på hvilken hudtype jeg har, men den er ganske fet i T-sonen. Har greit mye hudorm på nesen og relativt store porer, men ikke noe mer utenom det. Har lett for å få kviser på kinnene, men vil likevel ikke si at jeg har spesielt fet hud akkurat her, og heller ikke store porer. En blandingshud, kanskje?

Anywhore: I første omgang er jeg ute etter en rens eller noe å vaske huden med. Til nå har jeg brukt en såpe som folka på apoteket anbefalte, men merker at huden tørker ut rett etter dusj. Er det nok med en rens, eller trengs det noe mer? Hadde vært veldig greit å kunne forholde seg til kun et produkt til hele ansiktet, da den hygieniske prosessen går ganske raskt og radig for seg her i huset. Fikk også anbefalt en fuktighetskrem uten parabener og parfyme, men har med tiden kuttet ut denne da huden føles fetere ut og jeg har lettere for å få kviser.

En annen sak jeg har tenkt på i det siste er ansiktsmaske. Disse er jo tross alt fryktelig artige å dra av!

Her tenker jeg først og fremst å bli kvitt alt av hudormer og annen dritt, og det hadde vært både alfa og omega om det var nok å bruke ansiktsmasken ukentlig eller sjeldnere. Typisk søndagsrituale når kroppen likevel ligger i ro og pleies innvendig.

Setter fryktelig stor pris på alt av respons og tilbakemelding. En gullstjerne og pluss i margen om tilbakemelding kommer i form av spesifikke produkter! Er tross alt en bygdis som til nå har trodd at motorolje er det beste for huden, så å finne ting på egenhånd ser jeg på som en vanskelig oppgave.

Skål!

Hei JohnnyRubber

Jeg er ingen velværeekspert, men jeg hadde en gang en kollega som hadde de samme utfordringene som deg. Han prøvde hele apoteket og mere til uten å få bukt med ulumskhetene. Han var nesten manisk opptatt av dette, og selvtilliten hans svingte i takt med mengden av rusk og rask i ansiktet.

Husker at han etter en sommerferie kom tilbake på jobb som et nytt menneske med nesten helt glatt ansiktshud. Hva hadde skjedd? Han hadde oppdaget tetreolje!

Tetreolje (engelsk Tea tree oil) inneholder mer enn 50 organiske forbindelser, og betegnes som verdens sterkeste naturlige antiseptiske middel. Oljen har et bredt spekter av sopp- og virusdrepende egenskaper, men angriper ikke den naturlige, helsefremmende bakteriefloraen. Når oljen trenger gjennom huden eller slimhinnene stimulerer den blodtilstrømmingen.

Tetreolje er klassifisert som legemiddel i Norge og kan derfor bare kjøpes på apotek. I hygieneprodukter tillates bruk av inntil 2 % tetreolje. I andre land selges den konsentrerte eteriske oljen fritt i helsekostbutikker og brukes mye til egenbehandling.

Bodyshop har en velkjent produktserie som inneholder tetreolje (http://webshop.bodyshop.no/main.aspx?page=articlelist&requery=1&searchstr=tea%20tree&searchfld=), men det var altså ikke dette som gjorde susen for min kollega. Ren tetreolje finnes blant annet på ebay: http://www.ebay.com/itm/4-OZ-Tea-Tree-Essential-Oil-100-PURE-Uncut-/220715623516?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3363ad245c

Jeg kan ikke gå god for at dette fungerer for deg, men min kollega ble bokstavelig talt en ny mann.

Jøssenavn!

Dette var svært interessant, og samtidig forferdelig skummelt! Må kanskje gjøre litt research rundt denne vidunderoljen før jeg eventuelt gjør et innkjøp, så jeg ikke brenner av meg ansiktet.

Skal vel sies at jeg ikke har direkte uren hud full i dritt og hottentotter. Er ikke et økosystem, slik som det nærmest kan høres ut som kollegaen din hadde!

Har aldri fått noen kommentarer på huden min, og jeg tviler litt på at det er andre enn meg som har lagt merke til det/tenkt over det.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this