Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
barberer'n

Floid Sandolor Preshave Gel

Recommended Posts

Bare for å ha sagt det: Jeg har aldri vært noen tilhenger av pre-shave remedier. Jeg er vel egentlig mer enn minimalist. Varmt vann, såpe, barbering, skylle med kaldt vann og så en god dynking med ett av Pinaud clubmans aftershave produkter, ferdig :)

Joda, jeg har prøvd noen pre-shaves, men felles for dem alle er at de har ikke gjort det de skulle, nemlig å mykgjøre skjegget og forberede det på barbering.

Så det var med spenning jeg bestilte en flaske Floid Sandalor Preshave Gel. Om den ikke fungerte tilfredsstillende kunne jeg jo alltids gi den bort.

Jeg har prøvd den ut noen ganger nå og føler at jeg kan gi den en foreløpig 'dom' ;)

Lukten er behagelig, svært behagelig. Den kan beskrives som frisk og blomsteraktig. Konsistensen er, nettopp som navnet tilsier, gel aktig. Det som jeg satte pris på var at den ikke er oljete eller fettet, man kan påføre den og skylle hendene i lunkent vann og man har ikke noe oljete belegg igjen i hendene som gjør den påfølgende knivbarberingen til noe av en risikosport.

Så hvordan virker den? Jeg har alltid hatt grov, mørk skjeggvekst og tilskuddet av stadig mere grå hår de siste årene har ikke gjort den mindre stri og gjenstridig. På toppen av dette har jeg også ømfintlig hud så jeg er avhengig av at alt klaffer, både med prep. en god såpe og skarp kniv og selv da har jeg gjerne begrenset barberingen til to ganger i uka.

Bortsett fra lukt og konsistens er det første som slår meg den gode gliden jeg får når jeg bruker dette produktet. Den legger heller ikke igjen klissent belegg på kniven og den gir, iallfall for meg, en behageligere barbering.

Sist men ikke minst synes jeg at jeg får en tettere barbering med mindre irritasjoner :)

Etter min erfaring så fungerer dette produktet best når man først bløter skjegget med varmt vann som vanlig og så smører det ut på våt hud med påfølgende påføring av barbersåpe.

Jeg har prøvd med forskjellige doseringer, men to ertestore 'doser' virker for meg nær optimalt, men her kommer jeg til å eksperimentere mer. Uansett, sett i forhold til pris og kvanta virker dette som ett drøyt produkt.

Alt i alt er jeg svært fornøyd og kommer nok til å bruke dette produktet på fast basis fremover og føler at jeg trygt kan anbefale det :)

post-71-0-25859000-1361702857_thumb.jpg

Jeg bestilte min fra utlandet, sammen med endel andre produkter. Denne preshave gel'en slang jeg med mest for å forsvare den noe høye frakten. Har sendt deg en PM :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this