Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Perrigrino

Såper,krem & litt generelt om min barbering.

Recommended Posts

En gang på 70-tallet med lettbarberte fjon skulle jeg som bestefaren min,barbere meg med høvel. Gikk til innkjøp av en Gilette DE med blå plastikk på skaftet som gjorde tjenesten i mange år. Så til poenget,såpe. På denne tiden fantes en veldig god barberkrem som het Bali. Rød tube med hvit skrift og kunne kjøpes i vanlig dagligvare hvor en forøvrig også fikk barberblader. Kunne vært artig å høre om flre av dere har vært borti Balikremen. Fra da til nå har jeg vært innom flere systemer Gilette,med og uten batterier,skum og gel på sprayboks og til og med barbermaskin. Har igjen kommet back to basic først med DE høvel og til slutt kniv. Av såper sitter jeg igjen med tre favoritter:Geo. F. Trumper,Truefitt&Hill og fra forrige uke Fitjar Såpekokeri. Har aldri skjønt omveien med å skumme opp i barberkopp eller bolle derfor skummer jeg alltid opp direkte i ansiktet. Fylle kosten godt eller stople kosten som mitt øsfoldske opphav kaller det for så å justere med varmt vann til en får konsistensen en ønsker. Med å ta ting back to basic bruker jeg heller ingen pre-shave produkter. God såpe en god kniv og en omgang med alunblokk tilslutt er hva jeg har skjært det ned til og trives godt med.

Rino.

Takk for et interessant innlegg. :)

Digresjon: Jeg tipper at min første DE-høvel er av samme type som den du hadde. Min er min fars gamle fra 70-tallet en gang - en Gillette DE med blått plastskaft. Helt grei høvel som jeg også bruker nå, selv om bestefars gamle Gillette Tech nå er mest i bruk her i huset.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this