Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

Tråden om barberblader

Recommended Posts

Apropo Gillette sine DE-blader; jeg kom faktisk over de på en meny-butikk på sørlandet! Vanligvis pleier jo barberavdelingen til selv store matbutikker være et trist syn, men her sto altså de herlige blå og ga litt respekt til utvalget. Det som var litt artig var at barberbladene til flerbladshøvlene hang ikke i butikken, de måtte man kjøpe et slikt safeguard (?) kort i kassen for deretter å hente de ut fra en stor maskin ved inngangen. DE-bladene derimot, de hang lett tilgjengelig på hyllen! Jeg regner med at det er av sikkerhetshensyn de har plassert de andre bladene sikkert, men de skarpeste og farligste bladene hang enkelt tilgjengelig på hylla. :) Var ikke så verst pris heller. Mener å huske de kostet rundt 40 kr.

:lol:

Ultra på Bryn har også Gillettene. Der henger de sammen med de andre "bladene" over kassa. De har de forøvrig den beste barberingsavdeling jeg har sett i en norsk butikk, men kosten de selger er like ille som den i Vita-butikkene.

Apropo Gillette sine DE-blader; jeg kom faktisk over de på en meny-butikk på sørlandet! Vanligvis pleier jo barberavdelingen til selv store matbutikker være et trist syn, men her sto altså de herlige blå og ga litt respekt til utvalget. Det som var litt artig var at barberbladene til flerbladshøvlene hang ikke i butikken, de måtte man kjøpe et slikt safeguard (?) kort i kassen for deretter å hente de ut fra en stor maskin ved inngangen. DE-bladene derimot, de hang lett tilgjengelig på hyllen! Jeg regner med at det er av sikkerhetshensyn de har plassert de andre bladene sikkert, men de skarpeste og farligste bladene hang enkelt tilgjengelig på hylla. :) Var ikke så verst pris heller. Mener å huske de kostet rundt 40 kr.

He-he, nei det er ikke sikkerheten som er problemet, det er visst stjeling, organiserte bander som rensker hele hyllen med flerbladspakkene uten å betale i kassen! :o Sikkert en grunn til det (overpriset)?

Har erfart at Coop har Gillette's DE-blader, men jeg kjøper gjerne andre merker hvis jeg kan.... Vel er de gode, men 8-9 kr. bladet er rå utnyttelse av merkenavnet (og monopolet) de har opparbeidet seg på barberutstyr!

Jøss, det var ikke verst! Skulle virkelig ønske at flere butikker utvidet utvalget sitt av barberprodukter, tilstanden i dag er helt tragisk.

Ja, ikke sant. Jeg håper virkelig det blir noe av en Barbershop-butikk :D

Jeg tror vi alle krysser fingrene for det ja! :)

He-he, nei det er ikke sikkerheten som er problemet, det er visst stjeling, organiserte bander som rensker hele hyllen med flerbladspakkene uten å betale i kassen! :o Sikkert en grunn til det (overpriset)?

Har erfart at Coop har Gillette's DE-blader, men jeg kjøper gjerne andre merker hvis jeg kan.... Vel er de gode, men 8-9 kr. bladet er rå utnyttelse av merkenavnet (og monopolet) de har opparbeidet seg på barberutstyr!

Helt enig i at Gillette sine DE-blader er dyre, men det er jo fortsatt ålreit å ha muligheten til å tusle inn i en normal butikk og plukke opp noen kurrante DE-blader om man er nøden og trenger noe der og da.

Jeg har også sett at Gillette sine DE-blader faktisk er plassert sammen med annet barberingsutstyr, mens "flerbladsblader" må hentes i automat. (Det var i en Coop Obs!-butikk at jeg så dette.) Greit som Svirre sier at tilbudet er der, men når de selges like dyrt som de andre bladene, så er det jo ikke så gøy allikevel ... :|

Mottok en pakke med noe greier fra bayen i dag og selgeren hadde slengt med disse to i pakken:

Jeg ser begge er russiskproduserte og er vel sannsynligvis noe el cheepo gigante greier. Noen som har prøvd de?

IMG_0686.jpg

Nei, men har hørt at Astra skal være kurrante, Gillette bladene skulle ikke være så ille heller, de er vist ikke disse colaboks bladene som farter rundt fra Gillette.

Noen tips på hvor man kan kjøpe noen av bladene nevnt i denne tråden i Osloområdet? Ikke at nettbutikk er dårlig alternativ men litt tungvint dersom viser seg at er ei sjappe i nabolaget som fører de..

Den 9.4.2008 at 23.16, asbjorn skrev:

Jeg har forresten også Schick Injector blader.. de er ikke så ille gitt.. stive.. de gir en annen feeling, må kjøpe et par schick høvler til tenker jeg.

Har også et par Gem høvler, men ikke blader til de enda, ser at malingskraper passer, men tror ikke jeg skal forsøke å barbere meg med det..

Hvor kjøper du Injector blader i Norge?

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this