Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

Tråden om barberblader

Recommended Posts

En barberkrem? Hvordan i alle dager klarer du det? :shock: Det holder jo testen mest mulig nøytral, men det krever selvkontroll gitt!

Ja, å selvkontroll er vel ikke akkurat noe vi shave-geeks er kjent for å ha :oops:

Dette er min tredje uke med Avocado'en, å jeg kjenner allerede nå at det klør etter å prøve en av de andre kremene.

Jeg tror det blir så jeg reduserer til 1 uke pr. blad, å heller øker til 4 barberinger, for å korte ned på varigheten av testen. Sample-packen fra Trumpers ble bestilt i går, så når den er i hus, tror jeg det kan bli hardt å ha flere uker igjen av denne testen.

Når jeg tester så har jeg intervallene noe kortere på bladbytte, 3 barberinger, for da husker du lettere forskjellen på nytt og brukt blad. etter to uker, blir overgngen til nytt blad så stort at alle blader på en måte blir gode :)

Etter litt frem og tilbake med meg selv, har jeg bestemt at det blir 1 uke pr. blad, resten av testen. Litt for å unngå en så stor overgang som du sier, men mest for å unngå å utsette meg for selvtortur når sample-packen fra Trumpers kommer ;)

Avocado'en, hvordan er den?, lukter det avocado dipp, eller er det bedre?

Jeg har aldri luktet på en fersk avocado eller avocado dipp, så der er jeg litt usikker.

Litt vanskelig å forklare nøyaktig hva den lukter. Jeg synes den er frisk å lukter litt "grønt" og blomstrete. Noe ala et gartneri/plantasjen kanskje, men ikke helt.

Men den lukter, å den lukter MYE! Ved de første barberingene med denne føltes det som luktsenteret i hjernen fikk en aromatisk overload å var nær ved å kollapse. Jeg ble rett og slett litt småkvalm.

Men det gikk fort over, å nå synes jeg den bare er digg :D

Jeg rotet jo første gangen når jeg fikk feather bladet selv, fikk det i posten på kvelden når jeg kom hjem, og måtte bare teste.. uten krem, uten noe, og jo, noe så hinsides skarpt, kjente ikke at jeg lot høvelen gli nedover huden før etterpå..

Ouch! :shock:

Håper bare jeg klarer å holde meg til 1 (en!!) krem resten av testen.

Yeah, u wish.. :D

2,5 uker igjen, bare 2,5 uker igjen nå.

Må... bruke... en... krem... Aaarg! The pain.

Avocado'en, hvordan er den?, lukter det avocado dipp, eller er det bedre?

Jeg har aldri luktet på en fersk avocado eller avocado dipp, så der er jeg litt usikker.

Litt vanskelig å forklare nøyaktig hva den lukter. Jeg synes den er frisk å lukter litt "grønt" og blomstrete. Noe ala et gartneri/plantasjen kanskje, men ikke helt.

Men den lukter, å den lukter MYE! Ved de første barberingene med denne føltes det som luktsenteret i hjernen fikk en aromatisk overload å var nær ved å kollapse. Jeg ble rett og slett litt småkvalm.

Men det gikk fort over, å nå synes jeg den bare er digg :D

Glemte navnet når jeg skrev dipp, men Guacamole heter dippen :D, Den er så god at du burde spise den.. kanskje du finner ut om det er samme lukt :)

Da var alle bladene på plass. Får se om jeg har faktisk har nok selvkontroll til å holde meg til en krem gjennom hele testen, men jeg har mine tvil på akkurat det punktet...

Her er de linet opp:

IMG_0355.jpg

Berkley og Durex, er du sikker på at det er blader i vanlig salg?, de så litt "vintage" ut.. jeg ville ikke barbert meg med vintage blader :)

Har noen skikkelig gamle gillettes, har mine sterke tvil om at de gir en god barbering idag..

Se her, Durex blader:

Ebayid: 220204302318 og 360042427645, den første er mint condition, og den andre ser mer normal ut.

Her er Berkley: ebay id: 110241602075

5 for 10c?, ser ut som om dette er NOS..

Vurder om de hører hjemme i samlinga først :)

Gjorde en test nå, har jo fått skaffet QX5 pga mine eksperimenter med knivsliping, ettersom eggen ikke så ut i måneskinn så valgte jeg å sjekke et par blader.

Feather har en bevel.. IP Blå har to stykker.. , skal sjekke flere etterhvert, forsøke å legge ut litt bilder etc, har lenge ønsket å sjekke dette, om det kunne fortelle litt om hvorfor blader oppleves forskjellig..

som i tur kanskje kan si hva som fungerer / ikke fungerere på barberkniv også..

Spennende! Det hadde vært utrolig kult om du fikk til å ta noen bilder av de forskjellig eggene etter hvert, artig og se hva som faktisk utgjør forskjellene i de forskjellig barberbladene.

Jeps, jeg tok vist feil ang feather da, på B&B fikk jeg høre og se at det er faktisk tre bevels på en feather, så jeg jobber med lyset for å se om jeg får tatt bilde av det skikkelig

Ah, endelig kom Extended-pakken fra West Coast Shaving. 60 blader til, hva var det, 130 kroner, det er ikke så gærent. Problemet blir jo, som andre har påpekt, at det tar tid å teste alle ...

jo litt.. Makan til gnidrete programvare skal du lete lenge etter.. jeg skjønner jo at dette er laget for barn da.. :D

Utfordringen er:

1. du tar et bilde

2. du får ikke notere deg hva du tok bilde av..

3. så må du gå tilbake til startmenyen

4. der ligger så bildene i en annen rekkefølge enn hvordan du tok de..

5. så må du eksportere ETT og ETT bilde.. og navngi de..

sukk..

MEn det jeg har slitt mest med er dårlig belysning, skal modde litt på dingsen for å se litt om jeg får ting til bedre da.

Men har blitt litt lat i det siste, så alt ligger og slenger for tiden, håper det kommer noen kaldere dager :D

De som ble ok har jeg lagt her:

http://flickr.com/photos/24049122@N07/s ... 011239958/

Men de juger litt, det ser ut som om feather har bare en bevel, men den skal ha flere.. og IP har tre.. merkelig.. ta bildene med en klype salt foreløpig.. :D

Latskapen kommer lett med godværet ja! Synes forøvrig det er direkte ondt av værgudene og smelle til med så mange findager på rad midt i eksamensperioden. Spille kubb i parken eller begrave seg i bøker på lesesalen? Uff, er et hardt liv. :P

De bildene virker jo lovende. Blir spennende og se hva du får til fremover!

Synes forøvrig det er direkte ondt av værgudene og smelle til med så mange findager på rad midt i eksamensperioden.

Ugh, dette har jeg også merket. Heldigvis har det roet seg litt ned her i Trondheim nå. I går var det jo faktisk direkte hustrig, med stri vind og greier, og det var på tide! :D

Etter kniven min kom på plass for litt over en måneds tid siden har testingen av blader gått rett vest, men jeg har brukt kombinasjonen Futur og Wilkinson Sword i det siste med veldig gode resultater. Jeg har i det hele tatt virkelig fått opp øynene for Wilkinson Sword, den kniver (pun intended :P) nå helt i toppen med feather. Et annet problem som raskt åpenbarte seg med tanke på testing av blader er at det er såpass forskjellig fra høvel til høvel hva jeg foretrekker at jeg måtte testet hver av mine ti høvler med hvert eneste blad, og det tror jeg jaggu ikke jeg har tålmodighet til, hehe. På mine favoritt høvler er det uansett Wilkinson Sword, Derby Extra og Israeli blå i tillegg til feather som jevnt over yter best på kjakan min.

Jeg har ikke fått testet IP rød enda, men den er nestemann på listen! Jeg lurer på om ikke jeg har fått en uheldig produksjon av Gillette, for jeg synes de er litt over middels på visse høvler, men når jeg testet Gillette i Vision rykka og nappet det som om jeg barberte meg med Fusion! Henger ikke helt på greip, for Gillette sine DE blader får jo skryt over alt. Skal legge på en ny pakning neste gang jeg skal bestille noe, får satse på at jeg har vært uheldig.

Snodig..

Ellers, etter å ha brukt et blad noen dager, så ser jeg eggen på de fleste er blank og skinnende, eller bevelen er det.

Men på feather, så er den ikke det.. det synes jeg er litt rart...

vel, det er pause i fotball så... :roll:

Hvis du går på ShaveMyFace så har en av traverne der, Squire tror jeg han heter, en rangering over barberblader med bilder av eggen og hvordan den er brynet. Det er vel ingen som helt har forstått skalaen hans, men det er vel en annen sak. Den ligger under "razors and blades" eller noe tilsvarende.

Jeg prøvde Bic Chrome-blader (produsert i Hellas) i sommer. De var skarpe ved første barbering, men de ble fort sløve og jeg trengte opp til fire-fem passeringer før jeg ble fornøyd på de andre barberingene. Jeg ser fra andre forum at de sammenlignes med Swedie G's i kvalitet, men det er ikke min erfaring :(

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this