Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Monster113

Mine barberkniver

Recommended Posts

Hei er det noen som kan noe om noen av disse knivene? Jeg kjøpte de hos bruktforhandler for tilsammen 225kr så jeg føler ikke at jeg har blitt ruinert akkurat, hehe. Jeg kan lite om kniver og knivbarbering men tenkte at det var tiden for å prøve det også. Jeg har hørt at kniver fra solingen skal være gode, så jeg prøvde å finne det.

På den ene kniven står det Muller og Solingen. post-679-0-37995000-1354554698_thumb.jpg

På den andre står det kun KL, jeg trodde denne var fra Sverige, men det kan hende det kun er etuiet. post-679-0-22599500-1354554712_thumb.jpg

På den tredje står det D. Peres Solingen og The columbia på bladet.

post-679-0-06738500-1354554727_thumb.jpg

post-679-0-15759400-1354554683_thumb.jpg

Takker så mye for eventuell informasjon angående knivene, og hvis noen vil hjelpe meg å slipe de opp, mot en liten penge, så blir jeg svært takknemlig.

Jeg trenger også noen til å hjelpe meg med å slipe opp to av de, en skal jeg prøve å slipe opp selv etterhvert. Noen som har tips om hvem som kan hjelpe meg med dette i en travel førjulstid?

Peres ses av og til på ebay, men ikke kjent med Muller. Solingen er uansett stort sett greit, selvom jeg personlig foretrekker svensk og britisk produserte kniver. Den som er merket med initialer K.L kan være svensk da noen av knivmakerene der ikke alltid merket knivene. Om du kan stole på hva som står på boksen er lite sannsynlig, men hva står det der egentlig? Hvor har du kjøpt dem/skaffet dem fra? Det forteller mer enn bilder av kniven egentlig.

Har sendt deg PM ang knivsliper som jeg sender mine kniver til.

På esken står det Eriksson og Bjørklund og Eskilstuna Sverige. Jeg har hørt mye bra om svenske kniver, så jeg tenkte at jeg fikk prøve litt av hvert. Jeg kjøpte alle knivene på antikk delen av julemessa på Lillestrøm. Jeg kan lite om barberkniver men for meg ser det ut som den peres-kniven er den som trengs mest restaurering. Jeg har fått bort en del av rusten men, den har ett lite hakk i eggen. Jeg håper at de to andre knivene vil bli bra etter en runde med sliping.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this