Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Jarle

Nighthawks at the diner

Recommended Posts

Etter å ha skalpert og bløgget meg selv et par uker fikk jeg det endelig til.. Tom Waits i bakgrunnen, en fløyelsmyk whisky og en lang dusj. Nå hører det til historien at man hadde huset for seg selv, og ingen gnål fra damen som også vil bruke badet. Har sett uttalige videoer med Geofatboy o.l. og forbredt med psykisk på å bruke tiden som trengs. Eneste jeg ikke føler jeg har taket på er skummet. Mulig det er børsten, men etter en stund fikk man bedekket seg med et tykt og velduftende lag. Et skummelt featherblad i Muehlen, veldig nett hånd, og god tid. Pådro meg bittelitt razorburn på venstre side,men er trolig pga at jeg ikke helt har dreisen på å bruke venstre. Tørre hender er også saliggjørende.. Men når man til slutt sauset seg godt inn med en deilig after shave.. Osmium.. Kunne man bare smile fornøyd og fylle glasset.

Jeg har skrytt vilt og uhemmet av wetshaving til alle jeg kjenner, men får inntrykk av at jeg er sær og rar.

Mitt nye motto er "alle menn burde ha en grevling på badet"

Er dog ikke helt fornøyd med grevlingen min. Burde sikkert lagt mer penger og gått for en silver tip til fordel for pure badger. Vet ikke hvor mye dette har å si, men .. Men..

Ajaj, en skikkelig «zen shave» — velkommen i klubben for «the art of manliness» :-)

Teknikken siter bedre og bedre med hver barbering. Snart klarer du det uten å få «razor burn».

Feather er jo veldig agressive blader. Prøv også med litt snillere barberblad — jeg bruker mye Derby Extra og Gillette 7'o clock.

Silvertip er selvfølgelig superbra, men de syntetiske børstene fra Mühle har faktisk blitt veldig bra også. Så om du ikke tar deg råd til en ekte silvertip, anbefaler jeg å prøve en kost med Silver Tip Fibre.

Selv liker jeg en litt stivere kost til lengre skjeggstubber. Da bruker jeg en med hestehår (Vie-Long). Til kortere skjegg bruker jeg en silvertip (The Art of Shaving), eller den syntetiske Silver Tip Fibre (Mühle). Pure/best badger blir for myke (lite spenst) for meg, og børster av villsvinbust blir for stive for min smak. Men her er det altså mye «smak og behag».

- Mads

Mine råd er: Bruk mindre trykk på høvelen. Prøv med mer såpe og mindre vann for å få tykkere skum. Jeg vet ikke hvordan du skummer opp, men jeg syntes jeg får best skum i en stor kopp eller skål.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this