Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Sandman

James Bond

Recommended Posts

I den siste James Bond filmen, Skyfall, er det en flott scene hvor Bond såper seg inn med barberskum (etter sigende med en tyskprodusert "Thäter" barberkost). Han tar deretter frem en ikke nærmere identifisert barberkniv, og begynner å barbere seg.

Imidlertid blir vår helt avbrutt av en kvinne, som med en meget overbevisende teknikk, fullfører resten av barberingen. I motsetning til de fleste filmer som viser barbering med kniv, er denne scenen fullstendig troverdig utført.

Denne scenen er angivelig også årsaken til at salget av barberkniver nylig har økt med over 400%, og på WWW har søkeord som Straight razor har gått opp med over 700%.

Bortsett fra dette fornøyelige innslaget, er filmen absolutt av de beste i Bond-serien. Den gir også gjensyn med andre gamle "rekvisiter", som knytter nåtid til ikoniske innslag fra tidligere filmer. Med andre, så er det mange gode grunner til å se denne filmen.

Må si jeg ble litt overrasket da han dro fram grevlingkosten og startet med en skikkelig barbering ;) .... Ettersom jeg begynte med barbersåpe og kost i mai, så er jeg nå utrolig nok i gang med noe FØR det blir et fenomen. For salget av slike produkter har rett nok gått kraftig opp etter premieren.

Men kniv kommer jeg til å drøye med, selv om det er mer miljøvennlig og uten behov for innkjøp av nye blader.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this