Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
MrUnderhill

Barberkosten mister hår

Recommended Posts

Hei

Barberkosten min røyter litt. Dvs den mister 3-5 hår ved hver barbering, er dette normalt?

Jeg har hatt kosten i 3-4 måneder, og skyller den etter hver barbering før den henges til tørk (med busten ned). Bør busten tørkes i ett håndkle før den henges opp til tørk?

De første 2 ukene lot jeg kosten ligge i varmt vann mens jeg dusjet (ett tips jeg så på youtube). Men leste ett annet sted at det kunne ødelegge limet, så det sluttet jeg med.

Kosten min er en Merkur Futur Silvertip:

http://www.barbershop.no/produsenter/merkur/merkur-futur-barberkost.html

Hei,Mr Underhill.

Det er normalt at kosten mister litt hår til og begynne med,så gir det seg .

Se guiden her på forumet om barberkoster.Nye koster skal heller ikke kokes for å bli sterile,det er ordnet på fabrikken.

Det er sikkert greit å å tørke den i et håndkle slik at det ikke renner så mye av den på bordet etterpå.

Tips: ha varmt vann i en kopp og senk kosten ned så bare hårene dekkes,så er problemet løst.Jeg gjør det slik mens jeg vasker ansiktet,evt dusjer. 1 minutt er egentlig nok.

Anbefaler ikke å gjøre sirkelbevegelser med børsten mot håndkledet, da kan det oppstå knuter/floker i børsten og den kan røyte unødvendig mye.

Jeg rister først av vannet, så trykker jeg bare børsten lett mot håndkledet noen ganger, og rister så av børsten eg gang til før jeg henger den opp.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this