Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Simenmm

Body Shop Maca Root Shave Cream

Recommended Posts

Pris: 169,- for en krukke på 200ml, noe billigere enn f.eks Truefitt & Hill, men dyrere enn Proraso.

Innpakning: Plastkrukke med skrulokk. Var brun da jeg kjøpte den for en del år siden, men den er visst blå nå.

Lukt: Lukten er mild og ganske behagelig. På en måte skogaktig, men ikke som løv eller bartrær. Minner mer om bark eller mose.

I bruk: Kremen er bløt og luftig. Veldig lett å piske sammen. Med Proraso-svinebørsten min har jeg en del skum på ti sekunder, og det kan bli ganske mye avhengig av hvor mye vann som brukes.

Skummet er tykt, men ikke veldig kremete. Likevel gir det overraskende god glid og lite irritasjon.

Konklusjon: Jeg har dessverre nesten bare såper å sammenligne med, men kommer til å kjøpe kremen igjen når den går tom. Overraskende høy kvalitet fra et selskap som nesten ikke har barberprodukter.

Denne kremen er jeg også veldig fornøyd med. Synes ikke duften er så veldig interessant på denne kremen, men jeg mikser alltid et tykt og deilig skum i skålen min. Hudvennlig og fin. Synes den lukter rent/rene klær eller noe sånt, hehe. Lar grevlingen min trekke i varmt vann sammen med skålen min som er av stål, så heller jeg ut vannet og dunker ut en del av kosten før jeg dypper litt rundt i kremen. Tror kanskje det er like greit å legge til krem i skålen med en ispinne eller noe av samme materiale, for å så mikse godt rundt med kosten. Legger til noen dråper med varmt vann etterhvert hvis det er behov for det. Body Shop har noen kremer som også er meget gode for huden. Jeg bruker en Maca Root hudkrem litt som aftershave etter barbering (den har til og med solfaktor), og denne fukter huden mye bedre enn Crabtree & Evelyn Nomad Aftershave balm, selv om den ikke lukter så interessant.

*EDIT*

Tips: denne kremen er gøy å eksperimentere med ved å blande inn andre spennende såper. A littlebit of this, and a littlebit of that.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this