kjell o. shave

Min samling

33 posts in this topic

Hei, kikket litt på forumet i ny og ne og syns det er litt lite aktivitet. vet med meg selv at det morsomste er ofte litt bilder å slik. laster da opp noe av det jeg har i skapet. oppfordrer også andre å laste opp litt forskjellig av barberprodukter.

post-637-0-65449300-1342271177_thumb.jpgpost-637-0-65449300-1342271177_thumb.jpg

et utvalg av det som blir brukt mest hos meg

post-637-0-86725900-1342271250_thumb.jpg

post-637-0-53429500-1342271299_thumb.jpg

post-637-0-32328500-1342271419_thumb.jpg

post-637-0-83730100-1342271454_thumb.jpg

Hei

Dette er noe vi må prøve å få liv i fordi det er gøy å se hva andre har eller bruker og samtidig få vist fram samling sin som det har blitt etterhvert ;)

Jeg har holdt på med dette i underkant av et år,men etter som interessen har økt for dette (hobbyen :)) har samling økt deretter.

Dette er noe av min "shaveden" jeg har for tiden etter litt salg av koster og høvler.

post-770-0-11675600-1399211419_thumb.jpg

I de brune skålene er det mitchell woolfat og Dr.harris.i koppen er det arko,muhle sandlewood i skål,van der hagen,mama bear de to små på tabac såpen, i den hvite plastikk skålen er det novason bol a raser fransk såpe og proraso. :)

post-770-0-36055900-1399211433_thumb.jpg

Div.blader og barberkremer jeg bruker ;)

post-770-0-34368300-1399211445_thumb.jpg

Litt aftershave og cologne må til ;)

post-770-0-23733800-1399211461_thumb.jpgpost-770-0-32373000-1399211473_thumb.jpgpost-770-0-54455600-1399211487_thumb.jpg

Kniver og høvler jeg bruker :)

post-770-0-27828600-1399211509_thumb.jpgpost-770-0-63689400-1399211521_thumb.jpgpost-770-0-60627400-1399211536_thumb.jpgpost-770-0-18389700-1399211549_thumb.jpg

Og til slutt kostene som jeg bytter på å bruke :)

Får jo ikke brukt alt på en gang,men prøver og ha alt i rotasjon har ikke funnet ut hva som er favoritt oppsettet da jeg er litt glad i alt ;)

Hei alle sammen, ikke glem dette temaet, det er mye som har endret seg i min "shave den" så jeg skal få lagt ut nye bilder av ting veldig fint om flere bidrar her og i temaet dagens barbering. Det er gøy å se hva folk har og hva folk bruker.gjerne fortell om de diverse tingene eller bare bilder fritt fram for alt.

Den 24.6.2016 at 8.47, Andreassti1 skrev:

Post shave samling:) 

IMG_20160624_081533.jpg

Hva vil du anbefale av pinaud? Har club man som er en favoritt,men vært gøy å prøvd flere.

On 23/10/2016 at 11:22 AM, bayliss said:

Hva vil du anbefale av pinaud? Har club man som er en favoritt,men vært gøy å prøvd flere.

Jeg ville anbefalt alle:p men om jeg skulle valgt ut mine favoritter er det da Clubman selvsagt, Vanilla (som ikke lukter vanilje i det hele tatt) som passer bra med alt som lukter litt sødt, Bay Rum trenger vel ingen forklaring og Special Reserve som lukter sterkt av krydder og lær. De siste er også gode, men Musk er ganske lik Cubman, Lilac Vegetal (The Veg) er elsket og hatet, midt første inntrykk var offentlig toalett (les urinal brikker(og ikke den digge typen som arko lukter som)) i syden.. men nå elsker jeg den:) og de to citrus variantene er også god, men lukten forsvinner fort. citrus musk luker som Razorock XXX og lime sec kan minne om spylevæske. :lol:

17 timer siden, Andreassti1 skrev:

Jeg ville anbefalt alle:p men om jeg skulle valgt ut mine favoritter er det da Clubman selvsagt, Vanilla (som ikke lukter vanilje i det hele tatt) som passer bra med alt som lukter litt sødt, Bay Rum trenger vel ingen forklaring og Special Reserve som lukter sterkt av krydder og lær. De siste er også gode, men Musk er ganske lik Cubman, Lilac Vegetal (The Veg) er elsket og hatet, midt første inntrykk var offentlig toalett (les urinal brikker(og ikke den digge typen som arko lukter som)) i syden.. men nå elsker jeg den:) og de to citrus variantene er også god, men lukten forsvinner fort. citrus musk luker som Razorock XXX og lime sec kan minne om spylevæske. :lol:

da vil de lukte myggmiddel på meg:lol:noe min samboer syns nesten alle mine after shaves lukter:huh: fikk tak i floid for en stund siden,syns den lukter surt pissoar med det samme jeg tar den på,men lukter ganske så godt etter hvert.har ellers floid black og myrsol blue på vei i posten.blir spennende:)

1 hour ago, bayliss said:

da vil de lukte myggmiddel på meg:lol:noe min samboer syns nesten alle mine after shaves lukter:huh: fikk tak i floid for en stund siden,syns den lukter surt pissoar med det samme jeg tar den på,men lukter ganske så godt etter hvert.har ellers floid black og myrsol blue på vei i posten.blir spennende:)

Hvilken floid lukter pissoar sier du? har alle bortsett fra blue og kjenner ikke den helt igjen:p men smaken er jo som baken:)  om du liker floid black kan jeg anbefale Stirling Executive Man, begge lukter sterkt av annanas;) si gjerne ifra hvordan Myrsol er, har ikke testet noen av de enda..

Den 28.10.2016 at 8.52, Andreassti1 skrev:

Hvilken floid lukter pissoar sier du? har alle bortsett fra blue og kjenner ikke den helt igjen:p men smaken er jo som baken:)  om du liker floid black kan jeg anbefale Stirling Executive Man, begge lukter sterkt av annanas;) si gjerne ifra hvordan Myrsol er, har ikke testet noen av de enda..

da er myrsol blue testet.vil si litt svak/nøytral i lukta,men føles meget god på huden.passer bra hvis man ikke vil lukte veldig sterkt.

når det gjelder floid black er det noe av det værste jeg har kjent.lukter billig parfyme,reiv skikkelig i nesa.den bli gidd bort ved første anledning.

6 timer siden, Andreassti1 skrev:

haha da er vi enige om floid black, jeg har til og med gitt den to sjanser:P 

men når toppnoten av pissoar har dunstet bort er floid vigoroso meget god:lol:har også bestilt floid amber,og myrsol don miguel 1919 med tilhørende barberkrem:).

har ellers fått dilla på pinaud club man,men legger litt lukfri balm over for å dempe styrken på lukta litt.

6 timer siden, Andreassti1 skrev:

får hive opp noen bilder av stæsjet da :) i "artisan" skuffen ligger det i to høyder, orket ikke dra ut alt til photoshoot :P

20161031_060655.jpg

20161031_060738.jpg

20161031_060711.jpg

jeg henger litt etter ser jeg:lol:men er mye e-bay shopping av kniver fortiden.

3 minutter siden, OJ82 skrev:

Min samling:D

20160831_101159.jpg

Må si jeg er meget sjalu på de simpson 2band MANCHURIAN spesielt chubby 😲😍😲flott samling der.er det bestilt fra England .?

De er bestilt rett fra Simpsons hjemme side. (England)

Den chubby 2'n med rosa farge trodde jeg skulle være rød, som på bilde dems på hjemmesiden, men men....

Solide børster:)

1 time siden, OJ82 skrev:

De er bestilt rett fra Simpsons hjemme side. (England)

Den chubby 2'n med rosa farge trodde jeg skulle være rød, som på bilde dems på hjemmesiden, men men....

Solide børster:)

Bare å si i fra hvis en av de tre er til salgs 😆har en ch1 i super og en x3 i best men kvittet meg med de andre simpson da disse var litt for små i forhold til hva jeg liker.

Jeg barbere både fjes og hode, jeg synes at duke3 passer perfekt til fjes og at chubby 2 passer perfekt til generelt begge deler.

Så jeg tenker kanskje å skifte ut duke3 med en ny chubby2 manchurian, manchurian er noe helt eget:)

Skal tenke litt over det, hvis du fortsatt er interessert?:)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...