Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
asbjorn

Restaurering av barberkniver?

Recommended Posts

Ey, så så billig ut.. $4.20 for 100 støkker, det burde holde en stund :)

Det er slikt jeg har savnet, har jo hørt at microfastenders og en annen sjappe har diverse, men klare å finne de rette varene,... det er jo liksom ikke bare å returnere det og spørre om å bytte til annen vare..

Jeg ser det står på skruen, size 0-80 x 3/4, og muttra står det: 0-80 scale, og dim flats/height: 3/32 .048

Hva forteller her tykkelsen på selve skruen?

Tykkelsens på skruen er det 0 som forteller noe om, 80 regner jeg med at sier noe om gjengestigning(?) og 3/4 er lengden, kjøp lange de er lette å file ned til passe lengde. Muttere type "scale size" er de som bygger lavest, dvs de bygger like mye som hodet på skruen (sånn ca)

På skivene så står det .064 som ser ut til å være indre diamameter, 1.6 mm?

Har du varenummer og greier hvis jeg vil klinke?, jeg synes dette ser snedig ut, men samtidig så vil jeg trolig klinke noen også. Skal se litt hva resultatet blir utav det jeg har, men skal ta en runde til JJensen for å se hva jeg kan få utav det også.

Jeg vil gå ut ifra at hvis jeg skal klinke så må jeg bruke noe slikt:

http://www.smallparts.com/products/descriptions/zrb.cfm

Varenummer ZRB-01, som da er 1/16, litt i underkant av 1.6mm diam, som også da vil passe på de ovenstående skivene.

Antar at det ikke er så enkelt å få tilsendt sånne lange rod's uten at de blir krokete da.

Men går ut ifra at disse stiftene jeg har kjøpt bør også fungere, såfremt det ikke er variert grad av messing i de? Jeg banka lit på en for å se om jeg klarer å klinke, men den blir bare krokete istedet for annet. men tror ikke det skal være herdet messingsøm, jeg så det på samme hylle, så jeg håper dette ikke er herdede greier.

Regner med at det er problematisk å få tilsendt sånne stenger, men det må da være noen i Norge som selger messingtråd/stenger i 1,5mm, det er bare å finne de som ser ut til å være vanskelig.

Det ser ut til å stemme med .064, hvis du skal klinke så holder det med de stiftene fra Clas, det er i hvertfall min erfaring, du må bare banke veldig forsiktig, mener å huske at ett råd var å ikke banke hardere enn det du ville slå hvis du skulel slå på din egen finger. Det er også litt viktig hvor mye som stikke opp over skivene når du skal klinke, har lest att 1/8" er anbefalt, men det finner en ut når en prøver litt :)

Ett annet tips fra SRP er å bor hull i underlaget slik at pinnen ikke stikker så høyt opp når en begynner å klinke. http://www.straightrazorplace.com/forum ... ight=anvil

postnr 3.

- Bjørn Erik

Regner med at det er problematisk å få tilsendt sånne stenger, men det må da være noen i Norge som selger messingtråd/stenger i 1,5mm, det er bare å finne de som ser ut til å være vanskelig.

Synes alt er vanskelig i Norge :D, tenkte å spørre de om å evt klippe de i lengder slik at de kunne pakke de på en fornuftig måte, men bestiller ikke noe derifra hvis jeg ikke finner noe annet også, men siden de hadde rods og rør så tenkte jeg at det kanskje var mulig å få i pose og sekk.

Med en slags greie man bruker til å klinke knapper så lurte jeg på om man kanskje kunne klinke en flens på røret, men det er kanskje ikke så enkelt når det blir tynt.. Ei heller hva slags funksjon det skulle ha :D

Det ser ut til å stemme med .064, hvis du skal klinke så holder det med de stiftene fra Clas, det er i hvertfall min erfaring, du må bare banke veldig forsiktig, mener å huske at ett råd var å ikke banke hardere enn det du ville slå hvis du skulel slå på din egen finger. Det er også litt viktig hvor mye som stikke opp over skivene når du skal klinke, har lest att 1/8" er anbefalt, men det finner en ut når en prøver litt :)

Ja, må prøve litt, leste litt om "tap tap tap tap" så jeg antar man må bare ha tolmodighet.. jeg var litt usikker på om mine stifter var for harde, siden jeg var på jernia, så kjøpte jeg de der :D, Messingsøm, står ikke herdet på de, så jeg krysser fingrene.

1/8, hm, over 3 mm?, mente noen også kommenterte 1mm, men som du sier, prøv..

Ett annet tips fra SRP er å bor hull i underlaget slik at pinnen ikke stikker så høyt opp når en begynner å klinke. http://www.straightrazorplace.com/forum ... ight=anvil

postnr 3.

Ja, har kjøpt ambolten nå, så skal se om jeg får laget et høl eller to.

Jeg ser det står på skruen, size 0-80 x 3/4, og muttra står det: 0-80 scale, og dim flats/height: 3/32 .048

Hva forteller her tykkelsen på selve skruen?

Tykkelsens på skruen er det 0 som forteller noe om, 80 regner jeg med at sier noe om gjengestigning(?) og 3/4 er lengden, kjøp lange de er lette å file ned til passe lengde. Muttere type "scale size" er de som bygger lavest, dvs de bygger like mye som hodet på skruen (sånn ca)

ah, kult.

Synes alt er vanskelig i Norge :D, tenkte å spørre de om å evt klippe de i lengder slik at de kunne pakke de på en fornuftig måte, men bestiller ikke noe derifra hvis jeg ikke finner noe annet også, men siden de hadde rods og rør så tenkte jeg at det kanskje var mulig å få i pose og sekk.

Med en slags greie man bruker til å klinke knapper så lurte jeg på om man kanskje kunne klinke en flens på røret, men det er kanskje ikke så enkelt når det blir tynt.. Ei heller hva slags funksjon det skulle ha :D

Funksjon = se bra ut :)

Klinke en flens vil vel se bra ut, vil det ikke? Mener og ha sett noen "hollow pins" på resto forumet, men nok engang etter hukomelsen!

Ja, må prøve litt, leste litt om "tap tap tap tap" så jeg antar man må bare ha tolmodighet.. jeg var litt usikker på om mine stifter var for harde, siden jeg var på jernia, så kjøpte jeg de der :D, Messingsøm, står ikke herdet på de, så jeg krysser fingrene.

1/8, hm, over 3 mm?, mente noen også kommenterte 1mm, men som du sier, prøv..

Tok det litt etter eget hode, noe som tydeligvis er skummelt. Utsende på klinkinga blir litt endret etter hvor mye som stikker opp, men det var Glen som ymtet frempå om 1mm på hver side,var det ikke?

postnr 3.

Ja, har kjøpt ambolten nå, så skal se om jeg får laget et høl eller to.

Blir noen hull før det blir bra, men moro er det

Var en tur på JJensen idag, skaffa ambolt, messingplate (Duverden, 0.6mm er tykt.. alt for tykt, men jeg har den nå..) måtte bare kjøpe denne vite polervoxen, råstilig.. tror du kan slite ned en kniv råfort med det :), en det blir blankt.. skal teste litt med den.

Fikk kjøpt noen trebiter, men må finne en måte å få sagd de på, det blir nok et prosjekt.

Kjøpte endel sandpapir også, fra 180 opp til 2000 grit :D

Mye stilig der gitt, ser man må luske litt mer i slike butikker..

Var en tur på JJensen idag, skaffa ambolt, messingplate (Duverden, 0.6mm er tykt.. alt for tykt, men jeg har den nå..) måtte bare kjøpe denne vite polervoxen, råstilig.. tror du kan slite ned en kniv råfort med det :), en det blir blankt.. skal teste litt med den.

Fikk kjøpt noen trebiter, men må finne en måte å få sagd de på, det blir nok et prosjekt.

Kjøpte endel sandpapir også, fra 180 opp til 2000 grit :D

Mye stilig der gitt, ser man må luske litt mer i slike butikker..

ang saging, utfordringen er å finne noen med tilgang på en bra båndsag, eller så kan du jo sage for hånd, men regn med noe feilkapping :)

Ja, jeg sagde av en liten bit på enden av ene klossen, det er klin umulig for meg å få saget rett.

Jeg vurderer å kjøpe en kontursag som Clas Ohslon selger, men vet ikke om den duger da..

Denne her:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=21570403

Vurderer også i samme slengen å kjøpe denne:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=20600673

Evt varianten de har på biltema, ser ut som om det er samme modell.

Poenget med kontursaga er at den kanjeg trolig også bruke for å sage rundt når jeg har tegnet på treverket, og siden den tar løvblader også, så kan den trolig brukes litt.. men hadde vært greit å vite om noen har erfaring med denne.

Ellers har jo biltema en liten båndsag også, men det virker som om de har bare et blad til den, og jeg vil gjerne ha muligheten til å bruke tynt blad..

Du har vel sett knivene til Buddel på SRP?, tynt blad.. :D

Ja, jeg sagde av en liten bit på enden av ene klossen, det er klin umulig for meg å få saget rett.

Jeg vurderer å kjøpe en kontursag som Clas Ohslon selger, men vet ikke om den duger da..

Denne her:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=21570403

Vurderer også i samme slengen å kjøpe denne:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=20600673

Evt varianten de har på biltema, ser ut som om det er samme modell.

Poenget med kontursaga er at den kanjeg trolig også bruke for å sage rundt når jeg har tegnet på treverket, og siden den tar løvblader også, så kan den trolig brukes litt.. men hadde vært greit å vite om noen har erfaring med denne.

Ellers har jo biltema en liten båndsag også, men det virker som om de har bare et blad til den, og jeg vil gjerne ha muligheten til å bruke tynt blad..

Du har vel sett knivene til Buddel på SRP?, tynt blad.. :D

Nå vet jo ikke jeg hva du har av verktøy og utstyr men her er noen små ting som jeg synes funker bra:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=21099076

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=18504753

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=21956382

HSS freser funker fint til å frese ut profilen:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=22641031

eventuellt noe i denne gata:

http://www.widgetsupply.com/page/WS/PRO ... r-1/D-EG08

Pussing:

http://www.widgetsupply.com/page/WS/PRO ... sive/BBA61

http://www.widgetsupply.com/page/WS/PRO ... sive/BBA70

http://www.widgetsupply.com/page/WS/PRO ... sive/BDM86

Bor:

http://www.widgetsupply.com/page/WS/PRO ... hss/D-AH20

widgetsupply har jo også mye bra polerhjul, så det kan lønne seg å ta med noen av de.

Scroll sag er sikkert greit, det er antagelig mulig å sette opp ett anhold så du kan dele opp treverket i passende tykkelse. Tror Buddel bruker scroll sag på sine verker, regner med at han er en veldig dyktig håndverker i utgangspunktet, teknikken hans er i hvertfall smart.

Båndsliper, kommer vel for min del glatt inn i kjekt å ha kategorien, sikkert veldig greit hvis en har bruk for det til andre ting også, men for bare å lage skaft til barberkniver så tror jeg at jeg hadde brukt pengene på noe annet.

Det jeg har erfart med båndsager er at siden det en skal skjære er såpass tynt må en opp litt i pris for å få noe som er nøyaktig nok. Har ikke sett på Biltema saga, så dern vet jeg ingen ting om.

Håndkapping er også mulig, men det kreves "litt" øvelse og en god sag.

Har du foresten funnet noen av de micro-mesh sakene som de snakker om, med grit opp til 12000?

Som alltid, YMMV

- Bjørn Erik

Ang håndverktøy, har Dremel 400, med fleksislange, har vurdert å kjøpe borestativet, men har vært usikker på om det fungerer, men mulig millescraft sin dublerer som fresestativ også?, isåfall vil det kanskje være et valg.

Dremel 400, er egentlig litt usikker på om det var så smart, den har "elektronisk" justering av rpm, og det lagger litt for å si det sånn.. hadde trolig vært like lurt med billigste de selger, da hadde det ikke gjort noe om man sliter den ut.

Har kjøpt pusse-settet til Dremel også, men som med alle slike dremel ting, du får en pakke med masse små duppeditter, også lurer du etterpå hva som er godt til hva, f.eks de kunne jo ha satt disse symbolmerkene på pakken med 409 kappeskiver..

Scrollsaw, Dremel har en som er svindyr, er vel gått ut av produksjon, men tror Jernia har den for rundt 3 lapper +/-, men lurte litt på den som CO har, hvis man kan lage et anlegg på den, så får jeg kappet skiver, og kan så bruke den til å sage outlinen til håndtaket.

Ja, den slipemaskina.. jeg ser jo at det fungerer utrolig bra med håndfil og et utvalg av sandpapir, så jeg antar pussemaskina blir mer i kjektåhakategorien, men figursaga/scrollsaga er litt interresant, den bruker jo små blader, i varierte tykkelser.. ikke som bandsager som har tykkere blad..

Micromesh, nei..MEN.. disse polervoksene de hadde på JJensen, jeg kjøpte den vite, hva slags kategori havner den i?, den pusser jo som bare rakkern?

Jeg å prøve å finne noen pusser-dingser til dremelen så jeg kan bruke denne voksen litt, de greiene som fulgte med dremeln, er jo bare skjit. (sikkert jeg som bruker den feil)

Ang håndverktøy, har Dremel 400, med fleksislange, har vurdert å kjøpe borestativet, men har vært usikker på om det fungerer, men mulig millescraft sin dublerer som fresestativ også?, isåfall vil det kanskje være et valg.

Har den millescraft versjonen, funker bra til fresing, selvfølgelig borring og den har mulighten for å sette makinen parrallet med underlaget, hvis en ønsker mulighten til det, synes absolutt at den er verdt penga.

Dremel 400, er egentlig litt usikker på om det var så smart, den har "elektronisk" justering av rpm, og det lagger litt for å si det sånn.. hadde trolig vært like lurt med billigste de selger, da hadde det ikke gjort noe om man sliter den ut.

Ok, er litt gjerrig jeg da :) hadde lyst på 400 men kjøpte den billigste jeg fant hos Clas, den funker overraskende bra. Hstighetsjust på min er vel litt ustabil, men kjører for det meste på de laveste hastighetene.

Har kjøpt pusse-settet til Dremel også, men som med alle slike dremel ting, du får en pakke med masse små duppeditter, også lurer du etterpå hva som er godt til hva, f.eks de kunne jo ha satt disse symbolmerkene på pakken med 409 kappeskiver..

Det er derfor widget er geniale, billig og akkurat det du trenger ikke allt mulig i pakka, kjøpte foresten ett sett fra Biltema, kappeskivene der ser ut til å gå i oppløsning fort.

Scrollsaw, Dremel har en som er svindyr, er vel gått ut av produksjon, men tror Jernia har den for rundt 3 lapper +/-, men lurte litt på den som CO har, hvis man kan lage et anlegg på den, så får jeg kappet skiver, og kan så bruke den til å sage outlinen til håndtaket.

Ja, den slipemaskina.. jeg ser jo at det fungerer utrolig bra med håndfil og et utvalg av sandpapir, så jeg antar pussemaskina blir mer i kjektåhakategorien, men figursaga/scrollsaga er litt interresant, den bruker jo små blader, i varierte tykkelser.. ikke som bandsager som har tykkere blad..

Scroll skal være konge til utskjæringer/figurer, bør være mulig å sette opp et anlegg på saga.

Micromesh, nei..MEN.. disse polervoksene de hadde på JJensen, jeg kjøpte den vite, hva slags kategori havner den i?, den pusser jo som bare rakkern?

Jeg å prøve å finne noen pusser-dingser til dremelen så jeg kan bruke denne voksen litt, de greiene som fulgte med dremeln, er jo bare skjit. (sikkert jeg som bruker den feil)

Tror ikke den hvite funker på tre, det var buddel som slang ut noe om micro-mesh pads, og linket til amazon, men de leverer ikke de til Norge. Filt hjul funker bra med den hvite voksen, blir skrememnde blankt av den. Dremel sin har jeg ikke prøvd, så der har jeg ikke noe å tilføye

Se over

Har den millescraft versjonen, funker bra til fresing, selvfølgelig borring og den har mulighten for å sette makinen parrallet med underlaget, hvis en ønsker mulighten til det, synes absolutt at den er verdt penga.

Ok, prisen på dremel varianten og millescraft versionen er den samme, så må se litt på hvem som har hva slags fleksibilitet.

Ok, er litt gjerrig jeg da :) hadde lyst på 400 men kjøpte den billigste jeg fant hos Clas, den funker overraskende bra. Hstighetsjust på min er vel litt ustabil, men kjører for det meste

på de laveste hastighetene.

Har hatt en vanlig dremel før, og trodde 400 var så mye bedre.. vel, mulig den er, men dog. (Den blir forøvirg veldig varm om den er påslått og har strøm tilkoblet, så dra ut kontakten når den ikke er i bruk...)

Hadde jeg vist idag så hadde jeg sikkert kjøpt det billigste, du får jo noen til 300 spenn, så hvis rpm'en er grei nok, så whatever. den elektroniske greia forsøker å få den til å holde farta du har valgt, men motoren er såpass svak at når du kjører den tungt så forsøker den å få opp farta, men den ligger endel "etter" på en måte, det blir som når du gasser på en bil, og motoren sparker 10 minutter etterpå.. føles rart når du bruker den.. samme med slangen, det virker som om wiren inni må trekkes opp før den roter i front...

Scroll skal være konge til utskjæringer/figurer, bør være mulig å sette opp et anlegg på saga.

Ok, da må jeg hente den etter 15. tenker jeg...

Tror ikke den hvite funker på tre, det var buddel som slang ut noe om micro-mesh pads, og linket til amazon, men de leverer ikke de til Norge. Filt hjul funker bra med den hvite voksen, blir skrememnde blankt av den. Dremel sin har jeg ikke prøvd, så der har jeg ikke noe å tilføye

Nei, på tre så funker den nok ikke, men de har mange typer voks for forskjellig materiale, men micromesh, du tenker kanskje på disse 3M greiene?, de har jeg ikke funnet iallefall, kan ikke huske å ha sett noe om så høye mesh dog.

Ok, prisen på dremel varianten og millescraft versionen er den samme, så må se litt på hvem som har hva slags fleksibilitet.

Ok, er litt gjerrig jeg da :) hadde lyst på 400 men kjøpte den billigste jeg fant hos Clas, den funker overraskende bra. Hstighetsjust på min er vel litt ustabil, men kjører for det meste

på de laveste hastighetene.

Har hatt en vanlig dremel før, og trodde 400 var så mye bedre.. vel, mulig den er, men dog. (Den blir forøvirg veldig varm om den er påslått og har strøm tilkoblet, så dra ut kontakten når den ikke er i bruk...)

Hadde jeg vist idag så hadde jeg sikkert kjøpt det billigste, du får jo noen til 300 spenn, så hvis rpm'en er grei nok, så whatever. den elektroniske greia forsøker å få den til å holde farta du har valgt, men motoren er såpass svak at når du kjører den tungt så forsøker den å få opp farta, men den ligger endel "etter" på en måte, det blir som når du gasser på en bil, og motoren sparker 10 minutter etterpå.. føles rart når du bruker den.. samme med slangen, det virker som om wiren inni må trekkes opp før den roter i front...

Ok, da må jeg hente den etter 15. tenker jeg...

Nei, på tre så funker den nok ikke, men de har mange typer voks for forskjellig materiale, men micromesh, du tenker kanskje på disse 3M greiene?, de har jeg ikke funnet iallefall, kan ikke huske å ha sett noe om så høye mesh dog.

Takk for forklaringen på Dremell 400'n kanskje likegreit at jeg tok den billige cotechen den kostet 129,- og det re den verdt.

Ett stativ er greit å ha når en skal borre hull til pinnene, er enklere å få det rett da.

her er linken til micro-mesh saken: http://www.amazon.com/MICRO-MESH-SOFT-T ... 690&sr=8-2

Jjensen har en voks som heter atol 6 funker bra på tre og plast.

vente til etter den 15. hm, kjenner meg igjen der gitt....

Kunne det være en idé å ta kontakt med en skole i nærleiken? Det må vel fortsatt finnes skoler med sløydsal, mener jeg, og sløydsalen er vel knappast i bruk om ettermiddagen/kvelden? Kanskje skolen er villig til å låne/leie ut lokalet noen timer ukentlig? Så slipper man å gå til innkjøp av tungt maskineri før man finner ut om dette blir hobby nummer 1. (Det er i hvert fall der jeg er for øyeblikket -- har lyst til å prøve restaurering/modifisering, men hverken plass eller råd til egen maskinpark.)

Hadde jeg fremdeles bodd på landsbygda så hadde jeg gjort det. Men her i Oslogryta så er det vel ingen som vet hva sløyd er?

Hadde vært veldig kjekt om det hadde eksistert "sløydsaler" der man kunne ha brukt utstyr og slikt.. kunne ha tenkt meg tilgang til f.eks dreiebenk etc... men burde ha hatt tilgang på lærern også :D

Jeg har heller ikke plass til slikt, bor i blokk, så man må ta hensyn til naboer etc, men har innglasset balkong, tenkte å utnytte den litt..

Læreren også, selvsagd. Men man kommer langt med sunn fornuft og et førstehjelpsskrin. :mrgreen:

Jeg har nettopp sendt en forespørsel til Oslo Kommune (utdanningsetaten) om det finnes skoler med sløydsal som er villige til å leie/låne ut. Kan jo ikke skade.

Titta på millescraft stativet på CO, det ser bedre ut enn dremel orginalstativet, virker som om det re endel mer fleksibilitet i dette, det å kunne låse det i en gitt høyde etc er jo veldig kjekt.

Synd CO hadde bare en åpnet pakke i butikken da jeg så på det, så jeg drøyern foreløpig.

Kjøpte dog scrollsaga idag, ser ikke verst ut, men anlegget på den er litt rart, det kan ikke vinkles parallelt med bladet :D, men det er nok mulig å lage noe anlegg, skal se litt om jeg får klampet fast en vater eller en bordbit for se om det duger.

Var litt snodig da, saga er laget for å bruke blader med pinne i endene, som man har på hobbysager, men en av de to pakkene med ekstrablader er bare et blad uten pinne, så jeg kjøpte en pakke til med enda tynnere blader. Disse må da skrues fast i en bolt med to mutrer for så å henge det fast, blir litt mer kilent på å få bladet riktig strammet da, men får se litt hvordan det går.

Leketøy må man ha :)

du trenger varenr FWBW0 for å bruke imellom blad og skaft og FWB0 til bruk ytterst, hvis du samtidig bestiller skruer og muttere derfra i feks varenr HBB0012 og HNBS0080 og husker på å be dem sende med 2 stk nutdrivers i str 0 så har du det du trenger for å slippe unna klinking. microfastners levere raskt og billig også.

Yepps, så får vi se hvor mye shippinga av dette koster.. og hvor raske de er :)

Leste på SRP at man kalte nutdriverne for WR0, eller så har jeg tabba meg ut :), vel,jeg forklarte hva jeg skulle bruke WR0 til i kommentarfeltet iallefall, så får vi se hva som skjer.

Dess hardere treverket er.. grovere eller finere tenner på saga?, testa fine tenner og det gikk sakte, så jeg skulle være lur og prøvde grove tenner.. ikke noen umiddelbar suksess.. så? Jeg antar jeg burde bruke fine tenner?, med måte?

Var ikke så sabla enkelt å få tli et anlegg, men det er jo mest pga manglende talenter og diverse andre inkompentencies her.. :)

Kjøpte en liten vater og et par tvinger, som jeg setter fast, det hjelper jo på en måte.. men hadde vært digg å fått tatt noen huller i anleggsplata, laget noe skikkelig som man kunne fått juster pararellt.. nå går det litt på lykke og fromme.. prøvde å sette opp at det skulle sages ca 4mm, ser ut som det ble mellom 3.1 og 3.7mm :)

Har noen lest denne tråden?

http://www.straightrazorplace.com/forum ... hp?t=18075

finner at Midway også er i norge, og de har noen greier:

http://www.midwaynorge.com/apps/ebrowse ... *+8940+***

Men prisene i norge er jo milevis unna de amerikanske, men det er vel normalt:

http://www.midwayusa.com/eproductpage.e ... t=11082005

og:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=587176

(sleng på en 50 lapp for 22o volt version)

Nå har jeg ikke så mange kniver at jeg har behov for slikt enda, men kjekt å vite at det finnes i norge..

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this