Jump to content
Barbershop.no forum
MrUnderhill

Nybegynner - Valg av produkter

Recommended Posts

Jeg er nybegynner innen tradisjonell barbering, og håper å kunne få litt tips for å komme i gang.

Under en tur til USA kjøpte jeg ett starterkit fra The Art of Shaving, som inneholdt preshaving oil, barberkrem, aftershave blam og en kost. Jeg har gått rundt og trodd at Gillette er "the best a man can get". Så feil kan man ta!

Jeg jobber meg opp erfaring på hvordan jeg skal lage krem, men allerede på det første klønete forsøket ble barberopplevelsen noe helt annet enn hva Gillette kan gi. Så kom jeg over barbershop.no hvor det er samlet mye informasjon, både artikler og videoer med mye informasjon for nybegynnere.

Og så til det jeg håper å få tilbakemelding på:

Siden Art Of Shaving ikke selges i Europa, og at andre produkter kanskje fungerer bedre for meg, tenkte jeg å prøve litt forskjellige. Vurderer å kjøpe ett sett fra Truefitt&Hill og ett Proraso, slik at jeg kan veksle litt og se hva som fungerer for meg.

Tenkte disse produktene:

T&H: ( 1805 ) Pre-Shave Oil + Aftershave balm + krem i tube

Proraso: (Aloe Vera) Pre/Post krem + Krem i tube

Er det forskjell mellom krem i tube og krem i krukke? Innbiller meg at tube vil gi mindre søl, og mindre uttørking.

Er olje nødvendig? Kan jeg bruke T&H sin olje sammen med Proraso, eller vil det gi en dårlig miks av lukt og produkter?

Mye øving og erfaring gjenstår, men snart skal jeg ta det endelige steget opp i eliteserien: Å kjøpe en tradisjonell høvel! Her er det mye å velge i, men utstyret fra Merkur ser stilig ut (og får bra omtaler).

Hei på deg,

Jeg pleier og mikse litt produkter, tror ikke det er noe galt med det. Dog så prøver jeg og bruke ting som dufter noenlunde likt.