Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
ovejohan

Barbering i Paris?

Recommended Posts

Jeg skal reise til Paris i mai mnd.

Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde vært til noe barberer i Frankrike eller visste om noen?

Hvis det er noen som vet om utsalg av forskjellige barberingsprodukter er dette også av intr. :)

Hei

For noen år siden var jeg hos denne barberen i Paris: http://www.maitrebarbier.com/Accueil.html Det ser ut som om han fortsatt er i arbeid, og han skal visstnok også være den eneste "Mester-barberen" igjen i Paris. En hyggelig og dyktig kar, men med svært begrensede språkkunnskaper utover fransk <_< . Han har i tillegg et slags mini-museum med barberrelaterte gjenstander i salongen, samt at han også selger kniver, såper m.m.. Absolutt verdt et besøk, og unn deg en full knivbarbering når du først er der. I hjemmesidens meny finner du også et kart som viser hvor salongen ligger, i en liten sidegate, med en bussholdeplass et steinkast unna.

Hei,

Jeg var i Paris for 14 dager siden, tenkte jeg måtte innom denne Alain for en skikkelig barbering. Skuffelsen var stor da jeg stod inne i salongen hans da han fortalte meg at det var full booket, måtte bare tusle ut med uforrettet sak. Men fikk da sett salongen og Alain i arbeid :-)

Neste gang ba han meg sende en e-post og bestille time siden jeg kom langveis fra, kanske ett godt tips viss noen andre har det i tankene.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this