Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
ivaren

Født på ny

Recommended Posts

Hei! Har nettopp fått en Merkur Futur(den i polert krom) i gave etter ønske, og etter den første nervepirrende barberingen har opplevelsen vekket stor interesse. Har som de fleste andre jomfruer forholdt meg til flerbladshøvling fra helvete tidligere, uten å helt vite at himmelen finnes. Kjørte meg opp med en Macca root barberkrem fra the body shop i starten, sammen med en syntetisk barberkost av samme merke. Trodde i noen sekunder at jeg skulle miste hodet når jeg sto med høvelen tett inntil halsen, men etter og ha dradd høvelen forsiktig noen ganger, kunne jeg føle at det var slik man virkelig skal barbere seg. Lyden, følelsen, lukten, hele pakken var så tilfredsstillende at jeg nå gleder meg til hver gang! Må sies at det tok litt tid før jeg fikk dreisen på ordentlig skum (for lite vann i starten, tørr krem), men det ble mer eksperimentering etter jeg kjøpte meg Crabtree & Evelyn Nomad-såpen i København. Fikk også tak i aftershave krem av samme serie, begge lukter og virker utmerket bra! For øyeblikket skummer jeg opp såpen i en liten nuddel/riskopp fra Kina som ikke ser så verst ut (malt med blomsterdekor av noe slag). Vurderer å kjøpe meg bowl hvis jeg finner ut at jeg trenger større.

Venter for tiden på pakke i posten.. Har bestilt:

Stativ for høvel/brush (Westcoast shaving)

Feather blader, 50stk (Westcoast shaving)

Finset badger brush m/ metalhåndtak (eBay)

Jeg prøver å bli litt flinkere på teknikk, men regner med at det blir bedre for hver gang. Er det forresten noen som vet hvor de selger såper eller utstyr i Stavangerområdet? Er forøvrig nysgjerrig på om Fevangbrødrene Barberstue kommer til å selge noe etterhvert. Ellers kommer jeg nok til å bestille en del såper og lignende her ifra også, men hvis jeg finner butikk er det jo mulighet for å få lukte på

;)

Velkommen til forumet og velkommen til en bedre barbering:)

Ser ut som du har funnet deg en ny liten hobby, og har funnet litt hva du liker av produkter.

Så vidt jeg vet, er det få eller ingen butikker som selger et godt utvalg av barberutstyr og produkter i Norge. Jeg vil anbefale deg nettbutikker, og da selvsagt barbershop.no. de har gode priser og en meget bra service og de tar vare på kundene sine.

I utlandet, f.eks London så finner du mer utvalg. f.eks Truefitt and Hill sin egen butikk i london eller crabtree and evelyn sin outlet i Portsmouth (Gunwarf qays kjøpesenter, men barberutstyr er kun en begrenset del av C&E sitt sortiment)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this